نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:10

یوسفی: به یک شرط می‌توانیم در هانگژو تاریخ‌ساز شویم

ملی پوش تیم ملی هندبال بانوان گفت: اگر تکلیف تیم ملی زودتر مشخص شود، می‌توانیم در بازی‌های آسیایی هانگژو نتیجه خوبی کسب کنیم و تاریخ‌ساز شویم.

مریم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی و عدم انتخاب سرمربی اظهار داشت: اول از همه باید بگویم که خیلی خوشحال هستیم که تیم ملی هندبال بانوان هم توانست جزو تیم های المپیک آسیایی شود. این اتفاق برای هندبال بانوان بسیار ارزشمند است، هرچند اولین دوره ای است که تیم ملی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند اما باتوجه به درخشش تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا می توانیم در بازی‌های آسیایی هانگژو چشم به یک نتیجه خوب و قابل قبول داشته باشیم. پس چه بهتر که هرچه زودتر تکلیف سرمربی و برنامه های تیم ملی را مشخص کنند.

وی افزود: ببینید بازیکنان حدود یک ماه است که بازی های لیگ را پشت سر گذاشته تند و آمادگی آن ها در حال تحلیل رفته است. در مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل اینکه مسابقات وسط لیگ ها بود بازیکنان آمادگی بدنی لازم را داشتند و تنها یک هماهنگی لازم بود، اما در حال حاضر یک ماه بیشتر است که لیگ تمام شده است و نیاز است که تمرینات توپی و گروهی زیادی را بازیکنان با یکدیگر داشته باشند. امیدوارم فدراسیون هم اقدامات لازم را انجام دهد جام باشگاه‌های آسیا هم که یکی از دغدغه های بزرگ بود به پایان رسیده است و اکنون باید به فکر تیم ملی بانوان باشند.

ملی پوش تیم ملی هندبال بانوان در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون تصمیم درستی برای نیمکت تیم ملی نمی‌گیرد گفت: این موضوع به سیاست های خود فدراسیون باز می‌گردد، سال گذشته فدراسیون یک مربی خارجی برای تیم ملی آورد، اما تنها از او در مسابقات بازی‌ کشورهای اسلامی استفاده شد و فرصت دیگری نبود که این مربی در تیم ملی کار کند. بعد از مسابقات کشورهای اسلامی هم به کار خودش در تیم ملی پایان داد. در ادامه هم با توجه به اسپانسر شدن باشگاه سنگ آهن بافق یزد از کادر فنی این تیم برای رقابت های قهرمانی آسیا کره جنوبی استفاده شد ولی فدراسیون باید در خصوص کادر فنی تیم ملی یک برنامه ریزی درستی را انجام دهد. قبول داریم که سال گذشته سال بسیار شلوغی برای هندبال در تمامی رده های سنی بود اما امروز این موضوع با فاصله داشتن رقابت‌های آسیایی و جهانی خود را نشان می‌دهد. مسئله پاندمی کرونا تمام شده است و برنامه مسابقات به حالت عادی خود بازگشته است. 

یوسفی در ادامه افزود: قطعا فدراسیون باید یک برنامه ریزی درستی را انجام دهد تا تیم های ملی با توجه به برنامه هایی دارند بتوانند اردوهای خوبی را داشته باشند. در خصوص عدم اعزام تیم ملی نوجوانان شنیدم رئیس فدراسیون هندبال گفته است آن هزینه ای که قرار بود برای مسابقات هزینه شود آن ها را به مسابقات مختلف بین المللی اعزام می کنیم تا از این طریق بتوانن آمادگی خود را به دست بیاورند. همه این خبرها نوید بخش اتفاقات خوب در هندبال بانوان است اما به شرطی که تصمیم گیری ها هم زودتر انجام شود. ما نباید بازی های آسیایی را به راحتی از دست بدهیم و باید تلاش کنیم تا یک نتیجه خوب در بخش بانوان برای ایران کسب کنیم.

وی با اشاره به تجربه خوب بازیکنان هندبال بانوان با حضور در رقابت های جهانی گفت: صددرصد با توجه با نتیاجی که در مسابقات آسیایی و جهانی کسب کرده ایم و تجربه‌ای که بازیکنان تیم ملی از این رقابت ها به دست آوردند، قطعا در بازی‌های آسیایی به درد تیم ملی خواهد خورد. در حال حاضر بازیکنان تمام رده های سنی هندبال بانوان بازی های جهانی را تجربه کردند. همین تجارب به مربی تیم ملی هم کمک خواهد کرد.

یوسفی در پایان با اشاره به توانایی تیم ملی هندبال بانوان خاطر نشان کرد: بازی‌های آسیایی مسابقاتی است که همه تیم ها با تمام توان و با بهترین ترکیب در آن حاضر می شوند اما ما هم همیشه نشان دادیم که می توانیم خودمان را ثابت کنیم و به جرأت هم می توانم بگویم که بانوان در هندبال پرچم دار اعزام به مسابقات جهانی بودند. امیدوارم در بازی‌های آسیایی هم با اولین حضور خودمان تاریخ سازی کنیم و شایستگی های خد را بیشتر نشان دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292540

مهمترین اخبار ایران و جهان: