نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 00:26

لزوم بسیج مردمی برای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان هدف از برگزاری جشن های وصال در سراسر کشور را فرهنگ سازی برای ازدواج سهل و آسان و پایدار اعلام کرد و گفت: باید عزم و بسیج مردمی در این عرصه نیز جزم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد بازرگان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در مراسم جشن بزرگ وصال شهرستان زنجان اظهار داشت: خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی و اثرگذارترین در جوامع بشری است و باید در راستای استحکام و تقویت آن همواره تلاش کرد. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن‌ها در سراسر کشور فرهنگ سازی منسجم و بسیج عمومی برای ازدواج سهل،آسان، آگاهانه و پایدار برای جوانان است، تصریح کرد: در این مسیر الگو قرار دادن حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) موجب تسریع حرکت در این مسیر است. 

وی با اشاره به گزارشات وصولی از مراکز مشاوره عدم شناخت درست زوجین از یکدیگر را از عوامل اصلی طلاق اعلام کرد و افزود: باید با فرهنگ سازی برای ضرورت مشاوره های قبل از ازدواج و افزایش مراکز مشاوره این عامل را از بین ببریم. 

گفتنی است، از جمله برنامه‌های هفته ازدواج در استان زنجان برگزاری جشن‌های وصال پر شور همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های طارم، هیدج، صائین قلعه، ابهر، خرم دره، ماهنشان و زنجان و تقدیر از فعالان، خیرین و خادمین حوزه ازدواج و تحکیم خانواده، اهدای هدایا و جهیزیه به زوجین و مراسم زیبای عقد نمادین، اجرای گروه دف زنی، گروه موسیقی محلی و...در این جشن هابوده است.

همچنین افتتاح سیزدهمین مرکز مشاوره با مجوز و حمایت اداره کل ورزش و جوانان و اولین مرکز همسان گزینی در زنجان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در زنجان است. 

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306640

مهمترین اخبار ایران و جهان: