نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:30

ورزش تنیس روی میز همگانی شود

بابل - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ترویج و همگانی شدن ورزش تنیس روی میز را نیازمند حمایت و برنامه ریزی درست دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجایی صبح شنبه درآیین تجلیل از برترین‌های تنیس روی میز مازندران که با حضور قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در شهرستان بابل برگزار شد، گفت: شرایط برای ترویج و همگانی کردن تینس روی میز در خانواده‌ها و نیز امکان عمومی سطح شهر فراهم است و این امر با تعامل بیشتر فدراسیون تنیس روی میز و شهرداری‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رشته تنیس روی میز در مازندران در سال‌های اخیر به واسطه برادران عالمیان در این استان و شهرستان بابل مورد استقبال و رشد خوبی داشته است، افزود: اینکه از بین هشت ورزشکار المپیکی، دو ورزشکار از یک رشته در یک شهرستان حضور داشته باشند، نشان از رشد و برنامه محور بودن رشته تنیس روی میز در مازندران و کشور دارد.

نماینده مردم شهرستان بابل درمجلس شورای اسلامی، برنامه ریزی مسئولان هیأت تنیس روی میز شهرستان و مازندران برای برگزاری نخستین دوره مسابقات تنیس روی میز با عنوان " نوشاد کاپ" را اقدامی ارزنده و ابتکار هوشمندانه در راستای قدردانی از دو نابغه تنیس روی میز کشور دانست.

کریمی فیروزجایی، با بیان اینکه نیما و نوشاد عالمیان ازسرمایه های ارزشمند و نوظهور رشته تنیس روی میز در کشور هستند، گفت: این دو ورزشکار در سالهای اخیر با کسب نشان‌های متعدد درمسابقات ملی، بین المللی، آسیایی وجهانی به دفعات برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند.

وی اضافه کرد: هیأت‌های ورزشی و فدراسیون باید در راستای تکریم و یاد بود ورزشکاران افتخارآفرین در قالب برگزاری مسابقات و دعوت از برترین‌های این رشته ورزشی، علاوه بر ایجاد انگیزه برای ورزشکاران، باعث پشتوانه سازی و علاقمندی نسل نوجوان جامعه به سمت این رشته ورزشی نیز شود.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: نوشاد و نیما عالمیان با وجود سال‌ها در ورزش حرفه‌ای کشور، هنوز هم برای تاریخ سازی در مسابقات معتبر و حضور در تیم ملی جا دارند و در سایه حمایت فدراسیون می‌توان این سرمایه‌ها را بیشتر حفظ کرد.

نماینده مردم شهرستان بابل همچنین با اشاره به اینکه به واسطه حضور برادران عالمیان و برادر و خواهر عمرانی، رشته تنیس روی میز درشهرستان بابل و همچنین مازندران نفوذ خوبی داشته است، تصریح کرد: بدون اغراق می‌توان اعلام کرد، اگر دراین رشته ورزشی در استان تلاش بیشتری شود، می‌تواند از ورزش اول مازندران که کشتی هست، پیشی گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305040

مهمترین اخبار ایران و جهان: