نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 20:59

ادامه روند افزایش دما در خراسان‌جنوبی

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز و امشب روند افزایش دما ادامه دارد و نسبت به شرایط عادی فصل هوا گرمتر می شود.

جواد نخعی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان همان طور که انتطار می رفت به طور متوسط سه درجه افزایش دما در شب و روز گذشته در منطقه رخ داده است.

وی ادامه داد: امروز و امشب روند افزایش دما ادامه دارد و نسبت به شرایط عادی فصل هوا گرمتر می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان داشت: پنج شنبه و جمعه از شدت گرمای هوای روزانه در استان کاسته می شود.

نخعی با بیان اینکه از چهارشنبه و پنج شنبه در ساعت عصر و شب بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان افزوده می شود، گفت: لذا وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در منطقه قابل پیش بینی است.

وی افزود: در مرز شرقی طوفان گرد و خاک می تواند منجر به خسارت شود بنابراین توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضرور، خوددارای از خروج کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی از منزل به سبب وضعیت ناسالم هوا و همچنین استفاده صحیح در مصرف برق و آب می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: در شب و روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۲ درجه خنک ترین و دهسلم، بندان و طبس به طور مشترک با بیشنه ۴۴ درجه گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

نخعی افزود: در شبانه روز گذشته میزان تغییرات دما در مرکز استان بین ۱۸ و ۳۹ درجه سلسیوس بوده و دمای فعلی بیرجند ۳۰ درجه می باشد که نسبت به ساعت مشابه روز قبل چهار درجه افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1350084

مهمترین اخبار ایران و جهان: