نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:14

فرهنگ ازدواج ساده در جامعه ترویج شود

یزد- امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج گفت: فرهنگ ازدواج ساده باید در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: باید با الگو قرار دادن ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) فرهنگ ازدواج ساده را در جامعه ترویج کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه خانواده ها به ازدواج بهنگام جوانان افزود: افزایش روزافزون سن ازدواج در میان دختران و پسران موجب بروز انواع مفاسد اخلاقی در جامعه می شود.

رضی با تاکید بر اینکه خانواده ها نسبت به ازدواج جوانان سختگیر نباشند و از چشم و همچشمی در امر ازدواج پرهیز کنند، عنوان کرد: ازدواج امروز به عنوان یک دغدغه در جامعه ما مطرح است و هزینه‌ها و تشریفات آن باید کاهش یابد.

امام جمعه موقت بهاباد ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: جهاد سازندگی امروز با عنوان جهاد کشاورزی مملو از دانش و تجربه شده و بخش‌هایی از نیازها و وابستگی ما به خارج قطع شد ولی تا قطع کامل این وابستگی نیازمند کار جهادی هستیم.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران گفت: شهید چمران الگو و سرلوحه عملی و انقلابی برای جامعه دانشگاهی کشور است.

رضی بیان کرد: بصیرت، اخلاص، مجاهدت، خدمت صادقانه و ولایت پذیری از مهمترین ویژگی‌های شهید چمران است که به عنوان فرمانده جنگ نرم و سخت، در میدان‌های علمی و جهادی، نقش‌آفرینی کرده و در تاریخ ایران اسلامی جاودانه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288684

مهمترین اخبار ایران و جهان: