نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 09:36

افزایش محسوس دما در سیستان و بلوچستان

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه از شنبه تا سه شنبه در مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد، از ترددهای غیرضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعداز ظهر خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان،  علی ملاشاهی اظهار کرد: تا یکشنبه 27 خرداد ماه جاری برای ارتفاعات مناطق جنوبی استان رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از شنبه تا سه شنبه (۲۷ تا ۳۰ خرداد) در مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و احتمال رخداد دماهای حدود بیشینه مطلق بلند مدت وجود دارد.

ملاشاهی توصیه کرد: در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود و  از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و ترددهای مرزی در زمان بارندگی خودداری گردد.

وی گفت: در روزهای آتی با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعداز ظهر خودداری شود و تامین،توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288140

مهمترین اخبار ایران و جهان: