نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| داستان عشق یک بانوی الیگودرزی!

به اطرافتان خوب نگاه کنید. به خوشی‌ها و ناخوشی‌ها. به کسانی که یقین دارید، دوستتان دارند. به خدایی که تنهایتان نخواهد گذاشت! که با اعتماد به او برایتان بهترین‌ها رقم می‌خورد. این هنر خوب دیدن را به دیگران هم بیاموزید.

گروه خبر خوب: خوب نگاه کردن هم هنر زیبایی است. نگاه خوب به نعمت‌های خداوند مهربان. به سلامتی. به آدم‌هایی که رزق و روزی زندگی‌مان شده‌اند. به اتفاقات خوب. حتی اتفاقات بد! درکش کردید؟! اگر نکردید هم باکی نیست همین الان به اطرافتان خوب نگاه کنید. به خوشی‌ها و ناخوشی‌ها. به کسانی که یقین دارید، دوستتان دارند. به خدایی که تنهایتان نخواهد گذاشت!
مهمترینش همان حضور خداست. زیبا و دوست داشتنی است که با سپردنِ‌کارها به خدا و اعتماد به او برایتان بهترین اتفاق رقم می‌خورد؟ وقتی چشم امیدتان به خدا باشد هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که پیش نیاید. هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که راست نباشد. پس هنر خوب دیدن را تمرین کنید و به اتفاقات اطرافتان بنگرید.معجزه است.
حتی همین الان که این مطلب را می‌خوانید یک نعمت است؛ یعنی شما قوه بینایی دارید. حتی چند دقیقه دیگر که باید ظرف‌های صبحانه یا ناهار را بشویید یا خانه‌تان را مرتب کنید یا برای کاری به بیرون بروید یا اگر شیفت محل‌کارتان هستید. همه و همه یعنی شما خوشبختید. خوشبختید که ظرف‌هایی برای شستن، سقفی بالای سر یا کاری برای انجام دادن، دارید.
این‌ها نعمت است، خدا را شکر کنید و این هنر را به دیگران هم بیاموزید. با همین نگاه زیبا برویم سراغ خبرهای خوب امروز: 


«یدالله غلامی» جوان ۲۳ساله نورآبادی یکی از پارکورکارهای موفق .

* معلولیت، دلیل موفیقت این جوان است!

در ابتدای بسته خبری‌مان گفتیم که نگاه خوب هنر گران و با ارزشی است، در حقیقت ذهن مثبت  یکی از عوامل موفقیت هر شخص با هر توان و شرایطی است، وقتی که ذهنی قوی در وجود انسان باشد، هر کار ناممکنی، ممکن می‌شود. اگر ذهن و اراده قوی داشته باشیم حتی اگر قطع عضو باشی، نقص‌ها و کمبودها فرصت می‌شود.  مثل «یدالله غلامی» جوان ۲۳ساله نورآبادی که بر اثر تصادف یکی از پاهایش را از دست داده است، با تلاش و اراده‌ای قابل تحسین به رشته ورزشی پارکور روی آورده و حرکات خارق العاده‌ای هم انجام داده است. غلامی در حال حاضر علاوه بر اینکه حرفه‌ای دوچرخه سواری  می‌کند، جز تیم ملی فوتبال قطع عضو هم است و بهار سال گذشته پس از گرفتن تست جزء ۲۵ بازیکن برتر انتخاب شده است.

اما خبر خوب‌تر اینکه این جوان لرستانی در پرش روی سکوی ۱۳۵ سانتیمتر با یک پا، توانست به آرزوی خود یعنی ثبت رکورد در کتاب گینس برسد. این جوان دهه هفتادی یکی از پارکورکارهای موفق در کشور است که با وجود قطع عضو اما در این رشته حرف برای گفتن دارد، حرکت‌های که غلامی انجام می‌دهد یک فرد دو پا هم نمی‌تواند انجام دهد! باعث افتخار مایید جوان! خدا قوت
اما برای عزیزانی که با این رشته ورزشی آشنایی ندارند، باید بگوییم که پارکور ترکیبی از راه رفتن، دویدن و حرکات آکروباتیک با مهارت‌های پریدن است که شما را از نقطه A به B در سریعترین و سالم‌ترین حالت ممکن می‌رساند.

 


حکم متفاوت یک قاضی در قزوین: مجرم باید فیلم هنری تولید کند!

* حکم متفاوت یک قاضی در قزوین

ما خبر خوبی‌ها و شما مخاطبان خوش بین و خوش خبرمان خودمان را عادت به خوب دیدن و خوب شنیدن داده‌ایم، خبر بعدی‌مان هم یک اقدام ابتکاری و نگاه خوب و تنبیه درست از سوی یک قاضی خوب قزوینی است. خودمانیم، چقدر واژه خوب به کار بردیم! دردسرتان ندهیم، «حجت الاسلام کلینی» دادیار دادسرای قزوین و پس از تایید دادستان مرکز استان، یک متهم مکلف به تهیه‌کنندگی یک اثر هنری با موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان مجازات جایگزین حبس در پرونده مطروحه در شعبه دادیاری شده است.
در همین باره «محمدرضا امامقلی» رئیس حوزه هنری استان قزوین، می‌گوید: «اخیرا مذاکره‌ای جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه هنری و دادستانی قزوین انجام گرفت. بنا بر این تفاهم نامه، مجرم فرهنگی در طول مدت حکم تعلیق، مکلف به تهیه‌کنندگی فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود. این اقدام شایسته یعنی تزریق منابع مالی سرگردان به سبد فرهنگ و هنر قطعا نقش مهمی برای اثرگذاری بیشتر اصحاب هنر و جامعه جهت تکامل تربیت اجتماعی خواهد داشت.» خوش خبر باشید.

 

راه‌اندازی قطار مسافربری خاش-زاهدان.

* قطار به خاش-زاهدان رسید

اما بشنوید از صدای سوتی که مردمان سیستان بلوچستان را خرسند کرد. سوتی که ده سال انتظار آن را کشیدند و بالاخره آهنگش را شنیدند.  قطار مسافربری خاش-زاهدان راه‌اندازی شد؛ این مسیر از خطرناک‌ترین و پر تصادف ترین مسیر در کشور بود که اکنون به لطف خدا و همت مسئولان به بار نشسته. به گفته مردم این دیار با این قطار مشکل رفت آمد و کرایه و ترافیک جاده ای کم می‌شود. این قطار به صورت هر روزه رأس ساعت ۶ صبح از خاش به سمت زاهدان حرکت می‌کند و با طی مسیری حدود دو ساعت به مقصد می‌رسد.
این قطار مجدداً در ساعت ۱۶ همان روز به سمت خاش حرکت می‌کند. در ابتدا برای این قطار دو سالن با ظرفیت ۲۱۶ مسافر با امکانات کامل از جمله سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات رفاهی لازم پیش بینی شده است. نکته مهم هزینه پایین این سفر است که به میزان یک سوم هزینه سفر با خودرو در همین مسیر است. خدا را شکر. خدمت به خلق یک عبادت است و جایگاه بالایی در آموزه‌های دینی‌مان دارد. در برخی روایات  هم آمده است: بهترین مردم کسی است که نفع او به مردم بیشتر از دیگران باشد و بدترین مردم کسی است که خیرش به دیگران نمی‌رسد. لطف‌تان بیش باد!

 


بانو «دلبر شهریسوند»، اهل روستای گلبهار علیا شهرستان الیگودرز 

* بشنوید از داستان عشقی یک بانوی الیگودرزی!

همه‌مان به خوبی بر این امر واقفیم که وقتی با عشق و علاقه به سراغ کاری می‌رویم و برای آن از جان و دل مایه می‌گذاریم، بدون شک دستمزد کارمان و ثمره عشق‌مان را می‌گیریم؛ مانند عشق این بانوی الیگودرزی به فرش‌بافی که از جوانی دنباله‌اش را گفته است. «سررشته را به دور قلاب می‌پیچاند و با یک دست دوک را روی زانو تاب می‌دهد و با دست دیگر پشم یا پنبه را که از یک سر به صورت باریکی به رشته سر چنگک متصل است به آرامی به تاب درمی‌آورد، همین که رشته به درازای فاصله‌ی دست و زانو یعنی حدود یک متر رشته شد آن را به دور چوب می‌پیچد و دوباره تافتن رشته‌ دیگر را شروع می‌کند». 

او می‌گوید:‌ «پشمی که با دوک به نخ تبدیل می‌شود درست است زمان بیشتری می‌برد، اما کیفیت بالایی هم دارد و به اصطلاح مشتری پسند است، دستگاه با سرعت بیشتری پشم را به نخ تبدیل می‌کند و قطعا درآمد بیشتری هم دارد.» بانو «دلبر شهریسوند»، ۵۰ساله و اهل روستای گلبهار علیا شهرستان الیگودرز است که با کمک جهاد کشاورزی الیگودرز و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) یک کارگاه ریسندگی نخ راه اندازی کرده است. این بانوی عاشق، با احداث این کارگاه زمینه اشتغال ۳۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست را فراهم کرده است. خیرتان بیش باد!

*بالاخره باید خوش بگذرانیم یا نه؟ 

در پایان بسته خبری امروزمان شنیدن این حکایت خالی از لطف نیست؛ «روزی عارف کبیری در خانه‌اش نشسته بود، پیرمردی از روستایی دور به دیدن او آمد و گفت: ای قدیس! چه گویم که به خدا برسم و محبوب او شوم؟! عارف نگاهی به او کرد و گفت: خوش بگذران، با شادی‌ات خدا را نیایش کن. لحظاتی بعد مرد جوانی به حضور عارف رسید و گفت: چه کنم تا به خدا برسم؟ عارف گفت: زیاد خوش گذرانی نکن! جوان تشکر کرد و رفت. 
یکی از شاگردانش که آن جا نشسته بود گفت: استاد بالاخره معلوم نشد که باید خوش بگذرانیم یا نه! عارف گفت: سیر و سلوک روحانی و رسیدن به حضور حق مانند بندبازی است که چوبی در دست دارد گاهی آن چوب را به طرف راست و گاهی به طرف چپ می‌برد تا تعادل خود را روی بند نگه دارد. آن چوب را چوب تعادل گویند! به خاطر بسپار: تعادل و میانه روی یگانه راه حصول به خلوت حق می‌باشد! 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288084

مهمترین اخبار ایران و جهان: