نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:03

امام جمعه خرمشهر: هیچ کس توانایی جلوگیری از پیشرفت ایران را ندارد

امام جمعه خرمشهر گفت: هیچ کس توانایی جلوگیری از پیشرفت انقلابی ایران را ندارد و این کشور با همین جوانان سرشار از ایمان و امید به تمام قله‌های پیشرفت خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: در جمع دانشمندان و خمینی(ره) برپا شده بود حضور یافتند و بیش از یک ساعت و نیم از صنعت هسته‌ای بازدید داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بازدید بیان داشتند که صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی است، گستره صنعت هسته‌ای در زندگی بشر و یک فناوری بسیار فاخری است و در رتبه اعلای دنیا قرار دارد، هر کسی امروز فناوری هسته‌ای را داشته باشد می‌تواند تمام علوم را بدست آورد.

امام جمعه خرمشهر بیان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تفکر ما نمی‌توانیم به وسیله صنعت هسته‌ای ابطال شد بلکه ما می‌توانیم اگر ما به این باور برسیم حتما بر اساس توانایی داخلی و جوانان پر امید می‌توانیم همه پیشرفت‌ها را کسب کنیم.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب آگاه کردن مردم از آثار مفید صنعت هسته‌ای ضروری است، بنابراین باید مسئولان امر مردم را آگاه کنند و چه بسا برخی از مردم از آثار صنعت هسته‌ای آگاهی ندارند در بحث پزشکی، دارویی بیش از 50 نوع دارو به وسیله هسته‌ای ساخته شده، همچنین برای تشخیص و درمان، مسئله صنعت و کشاورزی، غذا، انرژی، آب و برق و زمین شناسی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عادل‌پور در ادامه گفت: ایشان در مورد حساسیت دشمن به صنعت هسته‌ای ایران می‌فرمایند دشمن می‌داند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، می‌خواهد به پیشرفت نرسیم زیرا مخالف پیشرفت ایران هستند اما ما مردم به این دشمنان و آمریکا و هر کسی که باشد اعلام می‌کنیم هیچ کس توانایی جلوگیری از پیشرفت انقلابی ایران را ندارد و این کشور با همین جوانان سرشار از ایمان و امید به تمام قله‌های پیشرفت خواهد رسید و آمریکا در این عرصه هیچ غلطی نمی‌کند.

وی عنوان کرد: ما در هفته اخیر شاهد تحولاتی در اقتصاد بودیم و نشانه‌های بسیار خوبی است و اما حرکت بسیار درست دولت سیزدهم بیش از گذشته مردم را امیدوار کرده است و سیاست‌های بسیار درت دولت در بحث مهار تورم بازار ارز، سکه و خودرو و گسترش ارتباطات جمهوری اسلامی با کشورهای دوست و همسایه و مستقل همه اینها باعث شد برخی از قیمت‌های اقلام کالاها مثل ارز، سکه و خودرو کاهش یافته و این روند ادامه باید پیدا کند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: ما خواهشی که از هیئت دولت داریم این است که به تمام بازار بپردازند و نظارت کنند همه اقلام برای مردم مهم و اساسی هستند زیرا به آن نیاز دارند.

وی در بخشی دیگر به ازدواج حضرت امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) تبریک گفت و افزود: جوانان بدانند بعد از عقیده و انتخاب دین و مهمترین انتخاب مسئله ازدواج است که انسان درست زوج خود را انتخاب کند و به درستی زندگی کند که اگر در این انتخاب انسان موفق بود طبعا اهل سعادت خواهد بود و در کنار شریک زندگی خود به کمالات اهلی و تقرب به خداوند خواهد رسید.

عادل‌پور در ادامه گفت: یکی از محبوب‌ترین بناها نزد خدا ازدواج است اما متاسفانه آنچه که امروز شاهد آن هستیم اینکه هم در مسئله انتخاب ملاک‌ها تغییر پیدا کرده و ملاک‌های مقدس کمرنگ شده و ملاک‌های ظاهری بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط ازدواج سخت شده به خاطر چشم بر چشمی و مهریه‌های سنگین و جشن‌های امثال اینها و از آن طرف زندگی‌ها متزلزل شده و علت همه اینها دوری از دین و آموزه‌های الهی است.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهیم تصریح کرد: مسئله ازدواج مسئله بسیار مهمی است و ما باید همه به ازدواج جوانان کمک کنیم چرا که همه ما مسئولیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288784

مهمترین اخبار ایران و جهان: