نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 16:45

لزوم پرهیز از استفاده غیر منطقی و غیر عاقلانه از آب و برق

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: باید از اسراف و استفاده غیر منطقی و غیر عاقلانه در مصرف آب و برق پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام سجاد از قول پدرشان امام حسین روایت کردند که فرمود با پنج نفر شامل دروغگو، فاسق، کم عقل، بخیل و قاطع رحم رفیق و همنشین نباشد.

امام جمعه عسلویه افزود: مسئله قطع رحم بسیار مهم است، کم نیستند کسانی که نسبت به خویشان یا ارتباط ندارند یا کم ارتباط دارند و لازم‌است انسان با ارحام صله داشته باشد، صله رحم پدر و مادر خاص است، انفاق هم با آن است، باید به والدین انفاق هم کرد، مشکل مالی شأن را حل کرد، خرج شأن داد و هر چه فاصله دور باشد باید صله رحم کنیم، حداقل با یک تماس تلفنی احوال اقوام بپرسیم.

وی گفت: حضرت علی در این زمینه فرمودند گروهی هستند اینها از هم جدا نمی‌شوند صله رحم می‌کنند اهل فسق هم هستند ولی خدا به آنها روزی می‌دهد گروهی هم هستند متفرق و جدا هستند اما اهل تقوا هم هستند ولی خدا روزی از آنها می‌گیرد و اگر صله رحم نکنیم گرفتار می‌شویم، افراد شرور بر ما مسلط می‌شوند لذا به خود بیاییم و در این زمینه کوتاهی نکنیم.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضائی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند: شهید بهشتی علاوه بر مقامات فقهی خصوصیات اخلاقی و کاری خوبی داشت که می‌تواند الگو باشد.

وی ادامه داد: آن بزرگوار الگوی خوبی برای ما است، بسیار پرکار، بسیار منظم، با اقتدار، پرحوصله و بدون تظاهر بود و خیلی مورد هجمه قرار گرفت، تهمت‌ها و افترا به او زدند ولی حوصله کرد وکار برای خدا انجام می‌داد.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند دستگاه قضائی از ستون‌های اصلی انقلاب اسلامی و نظام است اگر درآن خللی ایجاد شود اصل نظام به خطر می‌افتد.

وی گفت: کار مثبت قوه قضائیه تأثیر شگرفی در بهبود زندگی مردم و نظام اسلامی دارد و کار منفی آن تاًثیر منفی دارد، در همه مسائل کشور حصول نهایی مورد نظر باشد و به درد مردم برسید.

هاشمی نژاد دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و افزود: مسئله امامت و ولایت تنها برای شیعه نیست بلکه برای همه مسلمانان است و همه بشریت و خلق الله از وجود امام بهره مند می‌شوند.

وی گفت: جن و انس ملائکه همه چرخ و فلک زمین و زمان از امامت برقرار هستند، اگر امام نباشد اینها وجود ندارند، اگر ولی خدا نباشد زمین اهلش را فرو می‌برد سکون وآرامش زمین به وجود امام است.

وی اضافه کرد: جای بسی افتخار برای شیعه است که پیرو امامان است لذا باید جشن‌های دهه ولایت را مفصل برگزار کرد و هرچه در توان دارید تلاش کنید و حضور پیدا کنید و بر سر درب منازل پرچم بزنید، نورافشانی و شادی کنید شاد باشید.

هاشمی نژاد سالروز شهادت شهید صدوقی چهارمین شهید محراب را تبریک و تسلیت گفت افزود: ان شهید عزیز به تمام معنا مخلص متقی و خدمتگزار مردم بود.

امام جمعه عسلویه سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری و شهادت جمعی از هموطنان را گرامی داشت وا فزود: این حمله ددمنشانه ببان گر حقوق بشر امریکایی بود که از آن دم می‌زنند، زنان و کودکان و پیر و جوان را از بین بردند تازه به فرمانده ناو هم جایزه دادند.

امام جمعه عسلویه نسبت به اسراف متذکر شدند و افزود: هوا گرم، تابستان و شهرستان عسلویه هم گرما زیاد است باید از اسراف دور باشیم از اسراف و استفاده غیر منطقی و غیر عاقلانه در مصرف آب و برق پرهیز کنیم.

وی گفت: در منزل در محل کار مراعات کنیم، لامپ اضافی را خاموش کنیم حتی اگر پول برق نمی‌دهیم واز برق رایگان استفاده می‌کنم هم مراقب باشیم اسراف نکنیم خدا و رسول ما را از اسراف منع کرده‌اند شخصی که اسراف می‌کند برادر شیطان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319940

مهمترین اخبار ایران و جهان: