نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 20:41

اقدام جنبش تحریم رژیم صهیونیستی علیه پارلمان آلمان

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی در آلمان از تصمیم خود جهت اعتراض به مصوبه صادره از پارلمان آلمان در خصوص ممنوعیت فعالیت این جنبش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جنبش «تحریم رژیم آپارتاید اسرائیل» BDS اعلام کرد که قصد دارد به مصوبه پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۹ مبنی بر ممنوعیت فعالیت این جنبش اعتراض کند.

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد اعتراض خود نسبت به مصوبه غیرالزام‌آور پارلمان آلمان را نزد دادگاه عالی قانون اساسی آلمان و دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ مطرح کند.

پیش‌تر دادگاه اداری آلمان درخواست تجدیدنظر جنبش تحریم رژیم صهیونیستی را به بهانه ارتباط این موضوع با قانون اساسی، رد کرده بود و اعلام کرده بود که رسیدگی به این موضوع در حوزه صلاحیت‌های آن نیست.

احمد عابد، وکیل این جنبش در سخنانی، دادگاه اداری آلمان را به فرار از رسیدگی به موضوع ممنوعیت فعالیت جنبش تحریم رژیم صهیونیستی متهم کرد.

مسئولان این جنبش نسبت به قدرت دادگاه عالی قانون اساسی آلمان و دادگاه حقوق بشر اروپا در ارائه حکمی بی‌شائبه جهت توقف آنچه جریان افترا خواندند، ابراز امیدواری کردند.

این مسئولان اعلام کردند: ما نیز مانند جنبش تحریم در فرانسه که طی سال ۲۰۲۰ به پیروزی دست یافت، به پیروزی خواهیم رسید؛ چرا که در آن هنگام دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد که محکومیت فعالان تحریم کالاهای وارداتی از اسرائیل از سوی دولت فرانسه فاقد دلایل کافی است و آزادی بیان این فعالان را نقض می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293640

مهمترین اخبار ایران و جهان: