نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 11:33

بازسازی عملیات بیت‌ المقدس همراه با جلوه ویژه در اصفهان و نایین

جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان گفت: عملیات بیت المقدس در سالروز آزادسازی خرمشهر به مدت سه شب در شهر اصفهان و یک شب در نایین با حضور گسترده مردم بازسازی شد.

سردار حسن امینی جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین اظهار کرد: برنامه شهر فاتحان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت المقدس به مدت سه شب در شهر اصفهان و یک شب نیز در شهرستان نایین با حضور مردم شهیدپرور و ایثارگر این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه، عملیات بیت‌ المقدس و نمایشی از فتح خرمشهر با جلوه‌های ویژه، انفجار و تیراندازی توسط رزمندگان و دلاورمردان بسیجی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بازسازی شد و به نمایش زحمات ایثارگران مردم اصفهان در دو لشکر ۸ زرهی نجف اشرف و لشکر عملیاتی ۱۴ امام حسین(ع) در این عملیات پرداخت که مورد استقبال بی نظیر مردم شهرستان نایین نیز قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه این برنامه نمایانگر جهاد و رشادت نسل اول انقلاب بود و امنیت کشور حاصل خون ۲۵۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس است، گفت: فقط در استان اصفهان ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و با توجه با اینکه خرمشهرها در پیش داریم، نسل جدید انقلاب باید آماده فعالیت در عرصه‌های گوناگون باشند.

جانشین فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان تاکید کرد: نسل جوان امروز بنابر فرمایشات رهبر انقلاب نشان داد که در رکاب ولایت است و این حضور مردم ولایت مدار در این برنامه به خصوص در شهرستان نایین که تا نیمه‌های شب به طول انجامید، نشان داد که همچنان این مردم پای آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام شهدا ایستاده‌اند.

وی افزود: به فرموده رهبر انقلاب، خرمشهرها در پیش داریم و بایستی مردم و بسیجیان ما در عرصه های گوناگون نظیر اقتصاد، فرهنگ، شبیخون فرهنگی و فضای مجازی آمادگی کامل داشته باشند تا بصیرت و آگاهی جامعه به‌وسیله جنبه های تبیینی افزایش یابد.

مخاطب جمله خرمشهر‌ها در پیش است ما مسؤولان هستیم

محمد کریمی، فرماندار شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین با اشاره یادواره شهدای کارگری و اصناف این شهرستان، اظهار کرد: کنگره شهدای شهرستان نایین دارای کمیته‌های متفاوت است که کمیته اصناف و کارگری با همکاری سایر دستگاه‌ها به اجرای برنامه‌ای ترکیبی پرداختند.

وی ادامه داد: در این برنامه ترکیبی، عملیات بیت المقدس با استفاده از هنر به نمایش گذاشته شد و توانستند گوشه‌ای از فضای دوران دفاع مقدس را در حضور آحاد مردم شهرستان نایین از کوچک تا بزرگ و یادگاران دفاع مقدس به بواسطه تئاتر صحنه‌ای نمایش دهند.

کریمی با بیان اینکه فعالیت کمیته اصناف و کارگری شهرستان در برگزاری یادواره شهدای این حوزه خلاصه نمی‌شود، گفت: این کمیته مطابق برنامه‌های صورت گرفته از هفته دولت و دهه فجر تا به امروز مشغول فعالیت است و افتتاحیه‌های گوناگون در کارخانجات و نشست صمیمی با نمایندگان کارگران و دیگر موارد از این برنامه‌های صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان نایین با اشاره به حضور جمعیت قابل توجه مردم شهرستان نایین در این یادواره، تاکید کرد:مخاطب جمله خرمشهر‌ها در پیش است ما مسؤولان هستیم و هرکجا که مسؤولان در صحنه حاضر بودند، مردم نقش پشتوانه را ایفا کردند و امیدواریم به لطف خدا خرمشهر‌ها را در سطح شهرستان و گره‌هایی نظیر موضوع مسکن را که پس از چند سال هنوز باز نشده، باز کنیم.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243884

مهمترین اخبار ایران و جهان: