نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:35

ساماندهی آرامستان‎‌های قزوین نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ساماندهی وضعیت آرامستان های قزوین یک کار فرا سازمانی است و نیازمند کمک همه دستگاه‌های مرتبط است.

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین ظهر یکشنبه در جلسه «بررسی روند ساماندهی آرامستان های قزوین» که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: با هم افزایی و هم فکری و اقدامات جدی باید بتوانیم برخی ناهنجاری‌ها در آرامستان های قزوین را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه برخی مجالس ترحیم در آرامستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از نابسامانی‌ها در آرامستان ها به دلیل خروج مراسم از مساجد است.

مدیرکل تبلیغات استان قزوین با بیان اینکه ساماندهی وضعیت آرامستان های قزوین یک کار فرا سازمانی است و نیازمند کمک همه دستگاه‌های مرتبط است، بیان کرد: دغدغه‌های زیادی از سوی مردم و نخبگان در رابطه با وضعیت آرامستان ها وجود دارد و نیاز است همه با هم کمک کنیم تا با بازخوانی تکالیف و برنامه‌ریزی برای مسیر پیش رو وضعیت آرامستان ها بهبود پیدا کند.

وی عنوان کرد: در حوزه ساماندهی آرامستان ها علاوه بر تکالیفی که از سوی وزارت کشور بر عهده سازمان آرامستان های شهرداری گذاشته شده است، کانون مداحان شهرستان قزوین نیز رسالت‌هایی را برعهده دارد.

حجت‌الاسلام پورآرین بیان کرد: فراخوانی و شناسایی مداحان ترحیم خوان و ساماندهی این افراد و اعطای مجوز به این مداحان، نظارت بر عملکرد در راستای شیوه اجرای دستورالعمل مصوب و برگزاری دوره‌های آموزشی تکالیفی است که کانون مداحان شهرستان قزوین دارد و تبلیغات اسلامی نیز پشتیبان کانون است.

وی در پایان تاکید کرد: ساز و کار کانون مداحان برای برخورد با مداحانی که هنجارها در آرامستان را رعایت نمی‌کنند کمیته صیانت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195040

مهمترین اخبار ایران و جهان: