نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 16:05

آغاز رقابت استانی ۴ هزار دانش آموز ابتدایی فارس

شیراز- مدیرکل آموزش و پرورش فارس از آغاز رقابت استانی چهار هزار دانش‌آموز ابتدایی فارس در جشنواره فرهنگی ورزشی و استعدادیابی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلیل عسکری در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی و استعدادیابی دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی استان فارس در شیراز گفت: دانش آموزان با حضور در رشته‌های مختلف ورزشی مهارت‌های اجتماعی را فرا می‌گیرند.

عسکری گفت: حضور خانواده‌ها در کنار فرزندانشان برای حضور پررنگ دانش آموزان در مسابقات ورزشی بسیار ضروری است و این می‌تواند از بهترین مشوق برای دانش آموزان باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس هم گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی و استعدادیابی دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی استان فارس با هدف شناسایی استعدادهای ورزشی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان و مشارکت حداکثری دانش آموزان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تربیت بدنی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: این جشنواره در ۱۵ شهر و منطقه استان و به میزبانی نواحی یک، چهار و سه شیراز، کازرون، جهرم، فسا، داراب، مرودشت، آباده، اقلید، فیروزآباد، لارستان، خرم بید، خنج، جویم در حال برگزاری است.

ابوذر زیدآبادی نژاد گفت: در این جشنواره دانش آموزان دختر و پسر در ۱۱ رشته ورزشی شامل: رشته‌های والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال، ژیمناستیک، دوومیدانی، وزنه برداری، شطرنج، بازی‌های فکری و الکترونیکی، جشنواره پدر و پسر، جشنواره مادر و دختر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره تربیت بدنی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: این جشنواره به مدت ۱۶ روز و تا ۲۷ اردیبهشت ماه در استان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194684

مهمترین اخبار ایران و جهان: