نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:54

تداوم بارش‌های رگباری در استان و افزایش سرعت باد در سیستان

زاهدان- مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از تداوم بارش‌های رگباری در استان و افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه برای منطقه سیستان خبر داد.

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار شماره هفت سطح نارنجی جوی، افزود: از بعداز ظهر پنج شنبه تا شب پنج شنبه ۱۸ خرداد ماه جاری، برای جنوب شرق استان، رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و وقوع گردوخاک و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از صبح پنجشنبه تا ظهر شنبه ۱۸ تا ۲۰ خرداد وزش باد شدید و نقاط مستعد طوفان گرد و خاک به ویژه برای روز جمعه برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

افزایش ارتفاع موج در دریای عمان

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی شماره شش سطح زرد دریایی، گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه تا آخر وقت پنج شنبه ۱۷ تا ۱۸ خردادماه بر روی دریا وزش باد شدید با جهت جنوب غربی با سرعت حدود ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج برای مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان به حدود ۱/۵ تا دو متر پیش بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد با توجه به مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری شود و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268540

مهمترین اخبار ایران و جهان: