نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 10:23

مکتب امام جعفر صادق(ع) اساس تمدن سازی اسلامی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مکتب امام جعفر صادق(ع) اساس تمدن سازی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح سه شنبه در درس خارج با اشاره به حدیث قرب فرایض و قرب نوافل اظهار داشت: این حدیث به ۲ بخش تقسیم می‌شود، یک بخش آن مربوط به این است که توهین به ولی خدا به منزله جنگ با خدا دانسته شده و خداوند از شتاب برای یاری ولی خود بیش از هر چیزی سخن به میان آورده و طبق بند دیگری از این حدیث بندهٔ مؤمن به وسیله انجام نوافل به خدا تقرب پیدا می‌کند و خدا گوش و چشم او می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خداوند می‌فرمایند هیچ‌یک از بندگانم به من تقرب نجوید با عملی که نزد من محبوب‌تر باشد از آنچه بر او واجب کرده‌ام و به‌درستی که به‌وسیله نافله به من تقرب می‌جوید تا آنجا که من دوستش می‌دارم و چون دوستش دارم، آنگاه گوش او می‌شوم که با آن می‌شنود و چشمش می‌شوم که با آن می‌بیند و زبانش می‌گردم که با آن سخن می‌گوید و دستش می‌شوم که به آن می‌گیرد، اگر بخوانَدَم، اجابتش می‌کنم و اگر خواهشی از من کند، به او می‌دهم.

وی ادامه داد: در مسیر بندگی خداوند به جایی برسیم که خدا را ببینیم و دست از خودخواهی و خودبینی برداریم و در همه چیز خداوند را ببینیم آن‌وقت به بالاترین مقام‌ها خواهیم رسید که آن مقام کمال انسان است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: ماه در کنار خورشید از خود نوری ندارد و نور آن اکتسابی است هر چه که دارد از خورشید دارد و در مواقعی ماه از خورشید فاصله می‌گیرد و دیگر نور آن را کسی نمی‌کند و در این وقت ماه دیگر قابل رؤیت نیست این امر دقیقاً مثال انسان است که اگر از خداوند دور شود کم فروغ می‌گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: دانشگاه امام صادق (ع) پشتوانه‌ای مستحکم برای همه رهروان آن حضرت و به‌عنوان یک دستگاه فکری پشتوانه خاص همه مراجع، جامعه و تمدن اسلامی است.

امام صادق (ع) شبکه ای منسجم برای ترویج و نشر معارف دینی ایجاد کرد

امام جمعه اراک با بیان اینکه مکتب امام جعفر صادق (ع) اساس تمدن سازی اسلامی است، گفت: امام جعفر صادق (ع) با تربیت شاگردانی برجسته و ایجاد شبکه ای منسجم برای ترویج و نشر معارف دینی و اسلام ناب محمدی، مکتب پیامبر (ص) را از انحرافات نجات داد.

وی خاطر نشان کرد: امام جعفر صادق (ع) احیا کننده مذهب تشییع در جهان اسلام بود و دوران این امام همان عصر شکوفایی علم و دانش مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215484

مهمترین اخبار ایران و جهان: