نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 07:58

مدیران نسبت به موضوع حجاب و عفاف اهتمام جدی داشته باشند/ پایبندی به قوانین اجتماعی تکلیف همگانی است

نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و مسئولان باید نسبت به موضوع حجاب و عفاف اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در نخستین جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: قوانین در جامعه به منظور رعایت حقوق مردم و بر اساس موازین اخلاقی و دینی پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف جزو قوانینی است که هم بر اساس قانون و هم متکی بر آموزه‌های دینی واحب بوده و همه مکلف به اجرای این قوانین هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به اهمیت ورود مدیران مجموعه‌های اداری به موضوع رعایت قوانین توسط کارکنان، عنوان کرد: قدم نخست برای ترویج قانون در جامعه، پایبند بودن کارمندان و کارکنان دولت و مجموعه‌های اداری است که بر اساس مرّ قانون باید مقید به رعایت باشند.

وی گفت: اقدامات فرهنگی و توجیهی با کارکنان، تذکر دوستانه به خاطیان و حل ریشه‌ای موضوع توسط مدیران باید در تمام ادارات اجرایی شود و در مرحله بعد به اقدامات سلبی ورود کرد.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: حضور افراد در ادارات باید همراه با تقید و رعایت قوانین باشد. در جامعه اسلامی همه مکلف و موظف به رعایت قوانین هستند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به برخی بی قانونی‌ها در ادارات، مراکز علمی و آموزشی و اماکن عمومی لازم است. در کنار کارهای ایجابی باید به بعد سلبی هم توجه شود تا معدود افراد قانون شکن شناسایی و مورد برخورد واقع شوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: حمایت از آمران به معروف هم باید با قدرت انجام شود که این امر با ورود متولیان بر اساس قانون انجام می‌شود.

در این جلسه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان‌غربی، با اشاره به تدوین طرح جامع عفاف و حجاب ستاد در راستای ساماندهی وضعیت جامعه، گفت: مردمی سازی، قضازدایی و توجه به ابعاد فرهنگی و آموزشی در کنار اقدامات سلبی از مهم‌ترین ابعاد طرح جامع است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهنام دلریش، همچنین ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور و ستاد امر به معروف را در راستای اجرای برنامه‌های قرارگاه ۲۱ تیر عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها به عنوان متولی مجموعه باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

در پایان جلسه، اعضای حاضر به ارائه نظرات و راهبردهای خود در مورد دستور جلسه پرداختند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215440

مهمترین اخبار ایران و جهان: