نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 11:45

جزئیات جدیدی از مرگ کودک 9 ساله در استخر آبادان

مستنداتی به دست خبرنگار فارس رسیده که گواه قصور اداره‌کل ورزش و جوانان اروند در مسئله فوت کودک آبادانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در جریان فوت کودک ۹ ساله آبادانی در استخر شهدای کارگر آبادان که ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری رخ داد، اداره‌کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند مدعی شد که مالکیت این استخر بر عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان است.

اما پس از یک‌ماه، مستنداتی به دست خبرنگار فارس رسیده که گواه قصور این اداره‌کل در مسئله فوت کودک آبادانی است.

در تاریخ اول دی‌ماه سال ۱۴۰۱، رئیس هیأت نجات غریق و غواصی منطقه آزاد اروند، در مکاتبه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان این منطقه عنوان کرده بود که این استخر به همراه استخر شهید جهان‌آرای خرمشهر به دلیل رعایت نکردن مراتب قانونی برای ناجیان مورد نیاز مرتکب تخلف شده است، لذا احتمال به‌وجود آمدن تبعات احتمالی در این مکان ورزشی وجود دارد.

همچنین ناجیان این استخر فاقد گواهینامه آمادگی سالانه از اداره ورزش و جوانان شهرستان آبادان هستند.

همچنین در گزارش بازرسی که از استخرهای آبادان و خرمشهر صورت پذیرفته بود، از استخر کارگر به عنوان مکان ورزشی فاقد مجوز نام برده شده بود که اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، از فعالیت آن جلوگیری نکرده و منجر به این حادثه دردناک شده است.

 

رئیس فدراسیون نجات غریق و عواصی نیز به ارسال نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، این اتفاق تلخ را، حاصل بی موالاتی و عدم توجه به مقررات فدراسیون، بی توجهی به مکاتبات هیأت ورزشی مذکور قلمداد کرده است.

این در حالی است که پیش از این، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، در گفت‌وگویی با خبرگزاری برنا، از زیر بار مسئولیت حقوقی آن شانه خالی کرده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233084

مهمترین اخبار ایران و جهان: