نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:11

ماهیت حجاب برای زنان و دختران جامعه باید تبیین شود

قزوین- یک کارشناس مذهبی گفت: باید با تبیین ماهیت حجاب و تبیین رفتار دشمن برای نسل جوان مخصوصا دختران و زنان جامعه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در ادامه سلسله همایش‌های راوی با موضوع واکاوی زیست عفیفانه که پیش از ظهر یکشنبه توسط تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از مصادیق زیست عفیفانه رعایت عفاف و حجاب است.

وی افزود: معمولاً حجاب را واجب دینی می‌دانیم اما از علت این وجوب چیزی نمی‌گوییم و این در حالی است که علت واجل بودن احکام الهی را برای جامعه تبیین نکرده‌ایم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه واجبات الهی برای ارتقا سطح کیفیت زندگی انسان است، ادامه داد: محرمات الهی که محدودیت است با هدف مصونیت جسم و روح از آسیب است.

وی بیان کرد: حجاب زمینه امنیت زنان جامعه را فراهم می‌کند و اگر این موضوع به درستی برای زنان و دختران جامعه ما تبیین شود طبیعتاً در برابر آن مقاومت نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام دهنوی با بیان اینکه حجاب و عفاف مخصوص خانم‌ها نیست و مردان نیز باید برای جامعه‌ای عفیف تلاش کنند، تصریح کرد: عفت در نگاه، عفت در کلام، عفت در ادبیات و عفت در رفتار از ویژگی‌های عفت مردانه است.

وی اضافه کرد: صحبت با نسل جوان باید با مهربانی و به همراه شنیدن حرف مخاطب و به دور از رفتار چکشی باشد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه باید با تبیین ماهیت حجاب و تبیین رفتار دشمن برای نسل جوان ما با جامعه سخن گفت، تاکید کرد: حجاب تنها مورد دین اسلام نیست بلکه حتی در همین چند سال قبل در اروپا نیز حجاب رعایت می‌شد.

وی در پایان یادآور شد: رعایت زیست عفیفانه و ارتباطات صحیح در جامعه می‌تواند زمینه سلامت افراد در جامعه و شکل گیری سلامت روانی و در نهایت زندگی پایدار را فراهم خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228140

مهمترین اخبار ایران و جهان: