نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 19:44

سهمیه آرد استان قزوین باید افزایش پیدا کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به میزان استفاده آرد در استان قزوین سهمیه آرد استان باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد اظهار کرد: باید از ظرفیت اتحادیه مرغداران در توزیع گوشت مرغ در استان قزوین بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه خروج گوشت مرغ از استان قزوین بدون هماهنگی و مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: تصمیم گیری در رابطه با میزان خروج گوشت مرغ از استان قزوین بر عهده جهاد کشاورزی است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در این حوزه با هیچ تخلفی مماشات نداریم و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: در صورت تخلف از سوی خودروهای حمل مرغ و نداشتن تاییدیه تخلیه حتماً از سوی تعزیرات با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز قاچاق آرد در استان به حداقل رسیده است، ادامه داد: تنها در موارد معدودی و در حوزه آرد روستایی شاید با تخلفات احتمالی روبرو باشیم.

اعلایی تاکید کرد: سهمیه آرد استان قزوین بر اساس سامانه مصوب باید در اختیار استان قرار بگیرد و با توجه به میزان مصرف استان نیاز است میزان آرد استان قزوین نیز افزایش پیدا کند.

عباس رحمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان توزیع آرد درجه ۱ استان قزوین در فروردین ماه ۷۷۰۰ تن بود که در اردیبهشت ماه به حدود ۷۴۰۰ تن رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: اما در سهمیه آرد درجه ۲ که گران‌تر است در فروردین ماه ۲۷۰۰ تن مصرف شده بود که در اردیبهشت ماه با ۵۰ تن افزایش به ۲۷۵۰ تن رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228684

مهمترین اخبار ایران و جهان: