نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 12:22

رودبار یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان است

رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: شهرستان رودبار به دلیل بهره مندی از عرصه های طبیعی و ایمن یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه عشوری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری پویش مردمی حیات وحش استان و مأموران پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست رودبار، بار دیگر تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از حضور گونه‌های حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا، گربه جنگلی در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر همگی حاکی از غنای تنوع زیستی در استان گیلان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه ارزشمند عنوان کرد و افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه در این زیستگاه باشیم.

عشوری ادامه داد: شهرستان رودبار بواسطه بهره مندی از عرصه‌های طبیعی بکر و ایمن یکی از مهمترین زیستگاه‌های انواع حیات وحش در استان گیلان می‌باشد که پایش مناطق و ثبت گونه‌های حمایت شده و ارزشمند یکی از وظایف این اداره محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر از این گونه‌ها مقرر است با ادوات ثبت تصویر، نظیر دوربین‌های تله‌ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی نمایه‌ها در سطح شهرستان با آغاز فصل بهار، جزئیات دقیقی از پراکنش و مهاجرت‌های درون منطقه‌ای این گونه‌ها به دست آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277084

مهمترین اخبار ایران و جهان: