نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 09:49

پروژه صحن امام باقر(ع) در کاظمین ۴۵ درصد پیشرفت دارد

بیرجند-رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی گفت: پروژه صحن امام باقر(ع) در کاظمین ۴۵ درصد پیشرفت داشته و برای ساخت آن ۶ استان به صورت معین تعیین شده اند.

موسی جوینده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در حوزه بازسازی عتبات برای ما حائز اهمیت است، پروژه ساخت صحن امام باقر (ع) در شهر مقدس کاظمین، در جوار مرقد مطهر امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی بیان کرد: برای ساخت این صحن ۶ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، اصفهان و فارس به عنوان استان‌های معین تعیین شده اند ولی دبیرخانه این پروژه ارزشمند و معنوی در استان ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت صحن امام باقر (ع) در کاظمین حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: این پروژه پنج هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد که بعد از اتمام در اختیار زائران ائمه معصومین (ع) قرار داده خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در زمینه اربعین ۱۴۰۲ ما وارد فاز عملیاتی شده ایم، یادآور شد: با توجه با گرمی هوا اولویت ما برای مراسم پیاده روی اربعین تأمین یخ، سیستم‌های برودتی و آب است.

جوینده گفت: یکی از تلاش‌های ویژه ما برای اتفاق مهم پیاده روی اربعین پیوست رسانه‌ای آن به ویژه انعکاس فعالیت‌های موکب‌های خراسان جنوبی واقع در شهر کاظمین است که امیدواریم در این زمینه موفق ظاهر شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276684

مهمترین اخبار ایران و جهان: