نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 21:53

تاخیر در تکمیل بزرگراه بیستون-سنقر قابل پذیرش نیست

کرمانشاه- نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کندی روند احداث بزرگراه بیستون-سنقر، گفت: تاخیر در تکمیل این بزرگراه قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی که با حضور استاندار کرمانشاه و معاونین استاندار در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل بزرگراه بیستون-سنقر یکی از مطالب اصلی مردم این شهرستان است که نبود آن تصادفات رانندگی بسیاری را رقم زده است.

وی افزود: بنا بوده فاز نخست پروژه به بهره‌برداری برسد که متأسفانه این موضوع به پایان سال موکول شده و سرعت عملیات اجرایی پروژه کند و ضعیف است و اعتبارات راه‌های روستایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون ساخت ۳۶۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که پروژه ۲۸۰ واحدی امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده و قطعاً این واحدها امسال نیز آماده نخواهد شد.

حسینی کیا بیان کرد: همچنین اجرای طرح هادی روستایی در سنقر و کلیایی بسیار ضعیف است و نیازمند آن هستیم که توسط بنیاد مسکن این موضوع بررسی شود تا به میانگین کشوری برسیم.

وی ادامه داد: خط انتقال آب از سد سلیمان‌شاه سنقر باید در اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسید که هنوز محقق نشده و مردم با مشکل آب رو به رو خواهند بود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص تسهیلات بانکی، گفت: این موضوع یک مشکل استانی بوده که نیازمند پیگیری مسئولان استانی و مجمع نمایندگان است.

حسینی کیا خاطر نشان کرد: تا پایان شهریور ماه بر اساس وعده وزیر ارتباطات باید پوشش ارتباطاتی سنقر و کلیایی به ۱۰۰ درصد برسد و پیگیر این موضوع از وزیر ارتباطات و مدیرکل استان هستیم و آمارها را رصد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بخش درمان نیز شهرستان با مشکل نبود پزشکان زن و کادر درمان رو به رو است که باید توسط علوم پزشکی مشکلات مرتفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271784

مهمترین اخبار ایران و جهان: