نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 14:25

نمایشگاه‌های صنایع دستی در سراسر البرز برگزار می‌شوند

کرج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: به مناسبت روز جهانی و گرامیداشت هفته صنایع‌دستی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سراسر استان برگزار می‌شوند.

رحیم خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع هفته‌صنایع‌دستی از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به این روز و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی، برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استانی در طول این هفته انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین نمایشگاه آثار فاخر صنایع‌دستی در یکی از مجموعه‌های کرج روز ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود و تا بیست و ششم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: برگزاری نمایشگاه آثار هنرجویان مرکز آموزش ساوجبلاغ، نمایشگاه صنایع‌دستی در آسیاب مهدی آباد نظرآباد و همچنین قدردانی از هنرمندان شاخص این نمایشگاه‌ها و همکاران معاونت صنایع‌دستی اداره کل متبوع نیز در طول هفته صنایع دستی صورت می‌گیرد.

به گفته وی در این ایام، نمایشگاه صنایع‌دستی در کاخ مروارید و روستای فشند ساوجبلاغ به همراه جشنواره گیلاس برگزار می‌شود.

خاکی بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی روستای گلستانک به همراه جلالی معاون صنایع‌دستی کشور برای بررسی ثبت این روستا به عنوان روستای ملی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

گفتنی است روز ۲۶ خرداد، اختتامیه نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی کشور و آئین قدردانی از شرکت‌کنندگان نمایشگاه برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271084

مهمترین اخبار ایران و جهان: