نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 09:16

سبحانی‌صدر: به توصیه‌های رهبری برای مطالعه آثار شهید مطهری باید توجه کرد

پژوهشگر حوزه تاریخ معاصر گفت: حضرت آقا در دیدار خود با دانشجویان، خواندن آثار شهید مطهری و شهید بهشتی را توصیه کردند. این نشان‌دهنده اهمیت کتب این دانشمندان است که با گذشت بیش از چهار دهه همچنان آثارشان برای نسل جوان مفید است.

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب خبرگزاری فارس، نمایشگاه کتاب فرصتی است تا با مؤلفان، مترجمان، اساتید و صاحب‌نظران عرصه فکر و اندیشه هم‌کلام شد و دقایقی با آنان به گپ و گفت نشست. در ششمین روز از نمایشگاه کتاب، غرفه انتشارات خبرگزاری فارس میزبان حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، نویسنده و پژوهشگر عرصه حوزه علمیه و انقلاب اسلامی بود. 

سبحانی‌صدر در ابتدا گفت: اقتضای کار فرهنگی در محیط فرهنگی است. به طور مثال ما اگر در پی ارتقای فضای فرهنگ کشور باشیم، طبیعتاً گوشه خیابان و پارک چندان فضای مناسبی نخواهد بود؛ اما محیط‌هایی مثل نمایشگاه کتاب به این دلیل که اساساً بنای فرهنگی دارند برای کارهای مختلف فرهنگی و هنری بهتر هستند. حضرت امیر در روایتی این موضوع را بیان کردند، به این مضمون که زمانی‌ می‌توان بر روی شخصی اثر گذاشت که او با قبول قلبی به سمت تو آمده باشد. با این تعریف، نمایشگاه کتاب، به صرف نمایشگاه کتاب و فارغ از خرید اثری قابلیت اثرگذاری بر افراد را خواهد داشت. همین که فضایی فراهم بیاید تا اشخاص بتوانند در آن با کتب و ناشران آشنا شوند به خودی خود یک امر مطلوب است. 

وی افزود: نمایشگاه کتاب یک بستر مناسب برای انتقال مفاهیم به مخاطب است. چون همانطور که عرض شد مخاطبی که پایش را در محیط مصلی می‌گذارد در پی ارتباط‌گیری و اثرپذیری است. از این نظرگاه ناشر بهتر می‌تواند موضع و آثار خود را بیان کند. از جهت دیگری نمایشگاه یک اهمیت بزرگ دارد و آن ایجاد یک برخورد و ملاقات بین مؤمنین است. در روایات ما مکرراً به این قضیه اشاره شده است که افراد به دیدن یکدیگر بروند، این که مردم در این‌جا به ملاقات و تذاکر بپردازند و درباره موضوعات مختلفی با یکدیگر بحث کنند بی‌شک برای جامعه یک امر پر برکت است. 

این پژوهشگر تاریخ حوزه علمیه بیان کرد: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با جوانان و دانشجویان، خواندن آثار شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه مصباح را توصیه کردند. این توصیه نشان‌دهنده اهمیت کتب این دانشمندان مسلمان است که با گذشت بیش از چهار دهه همچنان آثارشان برای نسل جوان مفید بوده و پاسخ‌دهنده شبهات آنان است. ضمن اینکه بنده مطالعه تاریخ را هم به عموم جامعه پیشنهاد می‌کنم، چه مطالعه تاریخ اسلام برای پاسخ گرفتن درباب شبهات، چه مطالعه تاریخ معاصر که به خوبی حقیقت‌ بزک‌نمایی پهلوی و قبل از انقلاب را روشن کرده و ما را با واقعیت پیش آمده در کشورمان آشنا می‌کند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217584

مهمترین اخبار ایران و جهان: