نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 18:03

مادر بویراحمدی به همنوعان نیازمند جان بخشید/روایت فرزند از سخاوتمندی مادر

یکی از آدم‌های سخاوتمند مادری از اهالی روستای مختار شهرستان بویراحمد است که پس از عارضه مغزی که برای او پیش آمد اعضای بدن او به نیازمندان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از بزرگترین اقدامات خداپسندانه که هرگز نمی‌توان آن را با سایر اقدامات خیرخواهانه همچون کمک مالی و حتی شاید دستگیری از محرومان مقایسه کرد اهدای عضو است.

اهدا عضو اهدای زندگی است چه بسیار افرادی که در موقع حیات خود چنین عمل خداپسندانه‌ای را برای آینده و آخرت خود بر جای می گذارند و چنین می شود تا فرزندی و یا همسری و یا پدر و مادری به زندگی خود ادامه دهد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سال‌های گذشته تاکنون چنین عمل خداپسندانه‌ای در میان مردم صد درصد شیعه استان رواج داشته چرا که آنها همواره در کار خیر و عمل نیکوکارانه و خداپسندانه پیشقدم بوده‌اند مردمی که با زندگی عشایری و عشیره ای و با رسم زیبای کاسه بهره هیچگاه همسایه و مهمان را فراموش نکردند و اکنون نیز در دوره‌ای که پیوند اعضا می‌تواند جان یی انسان را از مرگ نجات دهد با ایثار اعضای خود به سایرین زندگی می‌بخشند.

یکی از این افراد مرحومه کفایت بهمنیاری از اهالی روستای مختار در شهرستان بویراحمد است که پس از عارضه مغزی که برای او پیش آمد فرزندان و همسر آن مرحومه به اهدای عضو مادر و همسر رضایت دادند.

در همین خصوص سید یاسر مرتضوی فرزند آن مرحوم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هرگز نمی توان نعمتی و موهبتی را در زندگی با مادر مقایسه کرد می‌گوید: مرگ مادر تلخ‌ترین خبری است که یک انسان در طول زندگی خود می‌شنود و امروز ما داغدار و عزادار مادری مهربان و دلسوز و فداکار هستیم که جای او با هیچ چیز در زندگی پر نخواهد شد.

یاسر که در کانون مساجد خود همه وقته در کارهای نیکوکارانه شرکت دارد چنین از مادر روایت می‌کند که او درس انسانیت و مهربانی و نیکوکاری را به ما آموخت و در ادامه با بیان اینکه اگر امروز ما و خانواده رضایت به چنین کاری دادیم همه به واسطه روحیه مهربانانه و نیکوکارانه مادر بوده است می گوید: می‌دانیم که این گونه روح مادر در آرامش بوده و از ما رضایت خواهد داشت.

او می‌گوید: مادر در مهمان نوازی و در بذل و بخشش و در مهربانی الگوی ما و نمونه بود و برای اینکه روح مادر از ما خشنود و راضی باشد رضایت به چنین کاری دادیم تا هم رضایت خداوند را جلب کرده و هم لبخند ادامه زندگی را بر لبان افراد محتاج به عضو بنشانیم.

گفتنی است قرنیه، کبد، کلیه و پوست مرحومه کفایت بهمنیاری این مادر نیکوکار و نیکو سرشت به افراد نیازمند اهدا شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200740

مهمترین اخبار ایران و جهان: