نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 16:22

تجلیل از ۶۳ سرگروه جهادی فعال در مناطق محروم زرین دشت

آئین تجلیل از سرگروه های ۶۳ گروه جهادی فعال در مناطق محروم زرین دشت به مناسبت هفته بسیج سازندگی در این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت، در حاشیه  آئین تجلیل از فعالان عرصه جهاد و خدمت، در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: این سرگروهها به همراه اعضای گروه جهادی خود در ۶۳ گروه، در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و موضوعات مرتبط به خانواده فعالیت داشتند.

سرهنگ سجاد راحت طلب، با تاکید بر اینکه خاصیت گروههای جهادی خدمت به خلق خداست، بیان داشت: جهادی های امروز نمونه بارز جهادگرانی هستند که در دوران دفاع مقدس فعالیتهای خارق العاده داشتند.

 

وی،ضمن قدردانی از تلاشهای خالصانه جهادگران برای زدودن محرومیت از چهره این شهرستان، یادآور شد: جهادگران پر تلاش ما بارها و بارها در زمانهای مختلف و در ایام  سیل، کرونا و مشکلات معیشتی بدون ذره ای چشمداشت و برای رضای خدا پای کار بوده و هستند.

بهره برداری از ۸ واحد مسکونی تا حفر یک حلقه چاه تا یکماه آینده در منطقه "پیرچوپان" زرین دشت

فرمانده سپاه زرین دشت، جهادگران را میدان داران عرصه خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: با تلاش های جهادگران شهرستان زرین دشت در یکسال گذشته ۵ واحد مسکونی در کمتر از ۸ ماه برای نیازمندان حقیقی جامعه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان زرین دشت احداث و در حوزه آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی این شهرستان نیز اقدامات در خور توجهی انجام داده اند که نمود آن تا یک هفته آینده و با حفر یک حلقه چاه دیگر در "منطقه پیر چوپان" شهرپیر عملیاتی میشود.

۱۳۰ میلیارد ریال برای پایان تنش آبی زرین دشت

راحت طلب، همچنین به اقدامات دیگر گروههای جهادی این شهرستان گریزی زد و خاطر نشان ساخت: پروژه اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به شهرستان زرین‌دشت نیز از دیگر فعالیتهای جهادگران این شهرستان است که با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه ناحیه زرین دشت در بهمن ماه سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان زرین دشت با  تشریح این پروژه اضافه کرد: در قالب پروژه اصلاح  و توسعه شبکه آبرسانی به زرین دشت، ۶/۵کیلومتر از شبکه آبرسانی شهرپیر در بخش ایزدخواست شهرستان زرین‌دشت با تزریق اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی زرین‌دشت ابراز کرد: ۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهر دبیران از توابع بخش مرکزی این شهرستان نیز با اعتباری افزون‌بر ۱۵ میلیارد ریال  اصلاح و توسعه یافته است.

راحت‌طلب، همچنین از دیگر اقدامات جهاد آبرسانی این شهرستان را اصلاح و توسعه ۵/۵ کیلومتر از شبکه انتقال آب روستای دره شور از توابع بخش ایزدخواست شهرستان زرین دشت با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی دانست و گفت: ۱۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب روستای مزایجان که در دورترین نقطه شهرستان زرین دشت قرار دارد نیز با ۴۵ میلیارد ریال اصلاح و توسعه یافته است.

برگزاری اردوی جهادی هجرت محور نوروز ۱۴۰۲ با شرکت ۳ گروه جهادی در روستاهای دره شور و بن دشت در بخش ایزدخواست زرین دشت از دیگر اقدامات این گروههای آتش به اختیار بود که فرمانده سپاه این شهرستان به آن اشاره کرد.

اهدای ۱۱ سری جهیزیه رایگان تا ۱۰ تخته فرش نفیس برای محرومان 

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان زرین دشت همچنین از اهدای ۱۱ فقره جهیزیه کامل بصورت رایگان به ۱۱ نوعروس دم بخت نیازمند این شهرستان نیز سخن گفت و اضافه کرد: ۱۰ تخته فرش نفیس نیز در یکسال گذشته به نیازمندان واقعی اهداء شده است.  

تکمیل و مرمت منزل محرومین،توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و اجرای عملیات راه سازی بین روستاهای زیرآب و دشت نوند و همچنین روستای زیرآب و فرج بیگی با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهر سازی از دیگر اقدامات گروههای جهادی زرین دشت که مخلصانه برای توسعه این شهرستان انجام شده است. 

گفتنی است؛ شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد، افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت را در دل خود جای داده است.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200484

مهمترین اخبار ایران و جهان: