نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:59

واگذاری برخی پرونده‌های تصادفات به شوراهای حل اختلاف در لرستان

خرم‌آباد- رئیس کل دادگستری لرستان از واگذاری برخی از پرونده‌های تصادفات رانندگی به شوراهای حل اختلاف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید شهواری در بازدید سرزده از حوزه قضائی چگنی و دادگاه عمومی بخش ویسیان، اظهار داشت: رسیدگی به وضع ساختمان و زیبایی بصری لازم بوده و ضروری است که محیط کار کارکنان و قضات و همچنین ارباب رجوع در شأن و منزلت آنها باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بایستی برقرار های بازداشت نظارت لازم صورت گیرد و تا حد امکان از بازداشت برای مدت کوتاه خودداری شود، گفت: ورودی پرونده در دادگستری و دادسرای شهرستان چگنی مناسب است و با توجه به این میزان ورودی می‌شود آمار موجودی پرونده‌ها را کاهش داد که این موضوع به لحاظ روحی برای کارکنان نیز بسیار خوب است.

رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بنا است آن بخش از پرونده‌های تصادفات که قابل گذشت است را به شورای حل اختلاف واگذار کنیم که این کار باعث کاهش ورودی شعب به دادسرا خواهد شد.

حجت الاسلام شهواری ضمن تاکید بر اینکه رؤسای دادگستری و دادستان‌ها بایستی در شهرستان مستقر باشند، بیان داشت: تکریم ارباب رجوع مسئله بسیار مهمی است و بایستی همه کارکنان و قضات به آن اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی از جمله آثار بیکاری را سرقت دانست و گفت: با اقدامات ابتکاری از بزرگان منطقه در راستای حل و فصل پرونده‌ها نهایت استفاده برده شود.

رئیس شورای قضائی استان لرستان بیان داشت: کار باید دلسوزانه و در راه رضای خدا انجام شود و رفع مشکل خلق الله بایستی دغدغه مسئولان قضائی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223084

مهمترین اخبار ایران و جهان: