نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:04

مسائل اقتصادی بهانه ای برای کاهش فرزندآوری نشود

شهرکرد_نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نباید مسائل اقتصادی بهانه کاهش فرزند آوری شود، اگرچه دولت باید ضعف‌ها را در این زمینه رفع کند و قوانین مشوق باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: انسان باید مسیر عاقبت‌بخیری را برگزیند.

وی تصریح کرد: در سوره انعام آمده است که باید مردم را از تنهایی در قیامت ترساند، چراکه در قیامت تنها عمل است که به کمک انسان می‌آید و فقط خدا در کنار انسان است.

نکونام بیان داشت: در سوره مبارکه مریم هم مشخص شده است که از چه چیزی باید ترسید و روز قیامت را روز حسرت می‌داند چراکه شاید عاقبت آن جهنم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در سوره انبیا نیز تاکید بر درس گرفتن شده است چراکه عذاب جهنم قابل تحمل نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نام‌گذاری ۳۱ اردیبهشت به نام روز جمعیت تاکید کرد: جمعیت از مقوله‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران و از تکالیف اساسی آحاد جامعه است.

وی بیان داشت: مقوله کاهش و پیری جمعیت یک تهدید بزرگ برای ایران محسوب می‌شود، اگر به این موضوع توجه نشود رشد و ارتقا کشور زمین می‌ماند، آمارهای طلاق، ازدواج و فرزند آوری در ایران بسیار شکننده است.

نکونام گفت: نباید مسائل اقتصادی بهانه کاهش فرزند آوری شود، اگرچه دولت باید ضعف‌ها در این زمینه را رفع کند و قوانین مشوق در این زمینه باید اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اول ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت است، حضرت معصومه نه امروز که همیشه برای دختران ما الگویی تمام عیار بوده و هستند.

وی ادامه داد: ویژگی‌های عبادی، سیاسی، اخلاقی و علمی این بانو باید مورد توجه قرار گیرد، زیارت قبر ایشان به منزله زیارت قبر حضرت زهرا (س) است.

امام جمعه شهرکرد گفت: دختران ما اگر از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند قطعاً به کرامت خواهند رسید، امروز دختران و بانوان محجبه در جامعه به ایشان اقتدا کردند و دست دختران بی‌توجه به حجاب هم باید گرفته شود.

نکونام با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی یادآور شد: چهار خرداد نیز به نام روز دزفول و روز مقاومت و پایداری است، درس مهمی که از این مناسبت‌ها باید گرفت درس مقاومت در همه عرصه‌ها است و نتیجه‌ای جز پیروزی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در همه عرصه‌ها باید به پیروزی برسیم و این موضوع نیاز به مقاومتی دارد که خرمشهر را آزاد و دزفول را نجات داد، مقاومتی که در هشت سال دفاع مقدس کشور را به اوج رساند، داریم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در تحریم‌ها، سختی‌ها، فتنه‌ها و… نیاز به مقاومت داریم، هجمه به حجاب اسلامی، به بانوان، به ساحت خانواده و… از جمله این موارد است که باید در آن مقاومت، تبیین و بصیرت‌افزایی شود.

وی اضافه کرد: شرایط دنیا امروز به نفع جمهوری اسلامی ایران و به ضرر جبهه مقابل در حال رقم خوردن است، اتحاد چین، روسیه و ایران نتیجه راه افتادن جنگ اوکراین است و قدرت غرب در حال افول است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: همه این پیروزی‌ها در نتیجه حفظ رکن اصلی جامعه یعنی مردم است، باید سخن مردم شنیده شود و میز خدمت‌های برگزار شده در نماز جمعه نمونه‌ای از این شنیدن سخن مردم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222884

مهمترین اخبار ایران و جهان: