نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 17:37

همایش‌ بزرگداشت مفاخر برجسته کرمانشاهی باید استمرار داشته باشد

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: همایش‌های بزرگداشت مفاخر و شخصیت‌های برجسته کرمانشاهی باید مستمر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبی احمدی ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت مقام علمی پرفسور شمسی پور که با حضور وزیر علوم، امام جمعه کرمانشاه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و جمعی از رئیس و اساتید دانشگاه رازی در دانشگاه سالن اجتماعات شهید دکتر شهریاری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که دشمن همیشه به دنبال تخریب و متأثر کردن آن است مسائل علمی، فرهنگی و اعتقادات کشور است.

وی افزود: دشمن برای تخریب‌های همه جانبه در ایران همواره هزینه‌های بسیاری کرده اما در عوض ما نیز باید در راستای تقویت همان جوانب اقدام جدی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم تکریم جایگاه علمی، تصریح کرد: پرداخت هزینه‌هایی که به دلیل آسیب رسانی‌های دشمن بر ما تحمیل شده به دلیل کوتاهی در تکریم علم و قدم بر داشتن در مسیرهای غیر علمی و غیر فرهنگی بوده است.

احمدی با اشاره به جایگاه علم در قرآن و احادیث، گفت: در قرآن بر جایگاه علم و بزرگداشت آن تأکیدات بسیاری شده که در واقع پاسداشت علم پاسداشت خداوند است چرا که ریشه علم در خلقت ما از علم خدا برگرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای شخصیت‌های علمی و فاخر خود ارزش بیشتری قائل باشیم، عنوان کرد: برگزاری همایش علمی پروفسور شمسی پور باید امتداد داشته باشد و هرسال این مراسم برای شخصیت‌های برجسته ما تدارک دیده شود.

احمدی در پایان نیز با درخواستی از مسئولین استانی برای شناساندن مفاخر علمی کرمانشاه، خواستار شد: از مسئولان اجرایی شهر کرمانشاه به ویژه شهرداری کرمانشاه تقاضا می‌شود نسبت به نام گذاری خیابان‌ها به نام مفاخر بومی خود اقدام جدی کند و در این راستا یکی از خیابان‌ها به نام پروفسور شمسی پور مزین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1221240

مهمترین اخبار ایران و جهان: