نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 10:03

سازمان همکاری اسلامی: فورا کمک‌های بشردوستانه به سودان ارسال کنید

سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو نهادهای بشردوستانه خواست کمک‌های فوری خود را به سودان ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سازمان همکاری اسلامی دربرگیرنده ۵۷ کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حسین ابراهیم طه دبیرکل این سازمان از کشورهای عضو نهادهای مالی و بشردوستانه خواسته کمک‌های فوری خود را به سودان ارسال کنند.

در این بیانیه آمده است: اوضاع انسانی در سودان که با یک بحران وخیم دست و پنجه نرم می‌کند متشنج شده و این کشور به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضو نهادهای مالی و بشردوستانه خواست برروی ارسال کمک‌های پزشکی و خدماتی به سودان تمرکز داشته باشند. وی هم چنین از این کشورها خواست از تلاش‌های کشورهای همسایه سودان برای میزبانی آوارگان سودانی حمایت کنند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از طرف‌های درگیر در سودان خواست شرایط را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به بخش‌های مختلف این کشور مهیا کنند.

پیش از این، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود تداوم بحران کنونی در سودان باعث می‌شود در ماه‌های آینده بیش از ۱۹ میلیون نفر از مردم این کشور در معرض گرسنگی و سوء‌تغذیه شدید قرار گیرند.

«نبیل عبدالله» سخنگوی ارتش سودان روز شنبه اعلام کرد که شرایط نظامی دراین کشور اکنون به نفع نیروهای ارتش باثبات است.

وی تاکید کرد که نیروهای ارتش به زودی اوضاع را در همه ایالت‌ها در کنترل خواهند گرفت.

این مقام ارتش سودان در خصوص مذاکرات صلح گفت که مذاکرات جده در ابتدا به بررسی ابعاد آتش‌بس در راستای اهداف بشردوستانه بحث خواهد کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز روز شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، از حضور نمایندگان دو طرف درگیر در سودان یعنی نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر ساحلی جده در غرب کشورش برای انجام گفتگو استقبال کرد.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: امروز از حضور نمایندگانی از نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر جده برای گفتگو درباره وضعیت کشورشان استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این گفتگو به پایان یافتن درگیری، آغاز فرآیند سیاسی و بازگشت امنیت و ثبات به جمهوری سودان منجر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1193240

مهمترین اخبار ایران و جهان: