نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 14:21

پیش‌بینی می‌شود با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت ‌شود

سخنگوی رسمی اتحادیه عرب امروز در اظهاراتی پیش‌بینی کرد که وزرای خارجه این اتحادیه، امروز درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به اجماع برسند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سخنگوی رسمی اتحادیه عرب امروز یکشنبه در آستانه نشست فوق‌العاده وزرای خارجه این اتحادیه در قاهره گفت: پیش‎‌بینی می‌شود امروز وزاری خارجه اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه، موافقت ‌کنند.

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که ورزای خارجه اتحادیه عرب در نظر دارند در نشست امروز خود در مقر این اتحادیه در قاهره، درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصمیم‌گیری کنند.

در همین راستا از صبح امروز یکشنبه وزرای خارجه عرب در راستای مشارکت در این نشست فوق‌العاده که به ریاست مصر برگزار می‌شود، وارد قاهره شدند.

منابع دیپلماتیک گزارش دادند که تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قرار است به طور ویژه در این نشست فوق‌العاده اتخاذ شود. منابع نزدیک به اتحادیه عرب در این باره گفته‌اند که این امکان وجود دارد که در جلسه امروز ، درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اجماع لازم شکل بگیرد. بنابر اعلام این منابع، دستور کار نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب، رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب است که در صورت اتخاد این تصمیم به طور خودکار سوریه رسما به اتحادیه عرب بازمی‌گردد.

پیش از این «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب طی هفته گذشته گفته بود که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به صورت مرحله‌ای و گام به گام انجام می‌شود. وی گفته بود که در ابتدای اعضای اتحادیه عرب باید درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه به اجماع برسند و در صورت حصول توافق در این باره، از سوریه برای شرکت در نشست آتی اتحادیه عرب دعوت می‌شود، پس از آن نیز سوریه به طور رسمی به اتحادیه عرب بازخواهد گشت. وی با توجه به تحولات اخیر در صحنه جهان عرب و کشورهای منطقه، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تا نشست آتی سران این اتحادیه که قرار است در روز ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) برگزار شود، را به طور جدی محتمل دانسته بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194240

مهمترین اخبار ایران و جهان: