نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 09:53

تعریض و بازگشایی معابر در اولویت شهرداری باشد/ تقاطع مدرس در دست طراحی است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تعریض و بازگشایی معابر بلوار شهید رجایی و حل مشکلات ترافیکی میدان مدرس را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی حیدری صبح امروز در کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه اقدامات موثر، از شاخصه‌های مهمی است که شهرداران را در اذهان ماندگار می‌کند افزود: در دوره های گذشته شورای شهر به ویژه دوره پنجم پروژه‌های بازگشایی  و تعریض‌هایی به صورت متمرکز و نقطه‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: بازگشایی معابر مختلف شهر از جمله بلوار طالقانی، قدر شمالی، شهید فهمیده، سعیدیه و ... از اقدامات موثر و ارزشمندی است که در دوره‌های گذشته انجام شده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکی از تجربیات  موفق در بازگشایی و تعریض معابر منطقه ۴ است، یادآور شد: به لحاظ مساحت تعریضی که در این منطقه اتفاق افتاده اقدام مبارکی است و این منطقه از شهر توانمندی خوبی در حوزه بازگشایی و تعریض معابر  دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعریض و بازگشایی معابر باید به عنوان دغدغه مدیریت شهری باشد، افزود: این مهم باید جزو اولویت‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

حیدری به مشکلات ترافیکی میدان مدرس اشاره کرد و گفت: در راستای حل مشکلات ترافیکی و پاسخ به مطالبات مردم احداث تقاطع غیر همسطح در این نقطه از شهر ضروری است و باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تقاطع غیر همسطح مدرس در دست طراحی است، افزود: شهرداری منطقه ۴ باید طرح مورد نظر و برنامه زمانبندی برای اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان مدرس را تهیه و به شورا ارائه دهد، همچنین تاثیرات حل مشکلات ترافیکی که این پروژه خواهد داشت در گزارش قید شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وجود درختان در مسیر بازگشایی و تعریض بلوار رجایی و میدان مدرس، اضافه کرد: جابجایی درختان نیز باید طوری انجام شود که آسیبی به آنها وارد نشود.

وی با اشاره به بهینه‌سازی سامانه حمل و نقل تاکسی، گفت: یکی از اولویت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک بحث هوشمند و یکپارچه‌سازی سیستم حمل و نقل بار و مسافر است که انتظار می‌رود شهرداری در اجرای این طرح تسریع بخشد.

حیدری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته و احصاء ۵۰۰ نوع خدمت در حوزه حمل و نقل و بار و مسافر شهری، افزود: حرکت به سمت هوشمندسازی اقدام ارزشمندی بوده که هدف آن بهبود روش‌های خدمات غیر حضوری است.

وی اظهار کرد: نوع خدمات‌دهی اپلیکیشن برای مخصوصاً رانندگان تاکسی بسیار حائز اهمیت است که بتوانیم از فضای تبلیغاتی این اپلیکیشن برای درآمدزایی تاکسی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مردم انتظار دریافت خدمات مطلوب و تسریع در اجرای پروژه‌ها را دارند گفت: فعالیت‌های مدیریت شهری نباید تنها به پرداخت حقوق اقدامات روزمره منتهی شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213084

مهمترین اخبار ایران و جهان: