نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 19:24

کاهش قاچاق کالا سبب رونق تولید داخلی می‌شود

بیرجند_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: کاهش قاچاق با اقدامات ایجابی و سلبی سبب رونق تولید داخلی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی عصر امروز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال" رونق تولید، مهار تورم" گفت: برای رونق تولید و مهار تورم باید عواملی را که به رشد تولید ضربه می‌زنند را از طریق اقدامات ایجابی و سلبی از بین ببریم تا ضرری به تولید داخلی کشور وارد نشود.

وی با بیان این که در بعضی از موارد پدیده شوم قاچاق، سبب توقف تولید داخلی شده است، افزود: با راهکارهای که در کارگروه‌های ذیل این کمیسیون ارائه می‌شود، باید قاچاق کالا در استان به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: اگر با دغدغه مندی این موضوع را دنبال کنیم، موفقیت‌های در این خصوص خواهیم داشت اما اگر از سر وظیفه این کار انجام شود، موفقیتی نخواهیم داشت.

وی عنوان داشت: آمار مربوط به کارگروه‌های ذیل این کمیسیون نشانگر آن است که شاید دغدغه‌ای در این باره وجود نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هر زمانی که نیاز به تشکیل جلسات کارگروه‌های ذیل این کمیسیون باشد، باید تشکیل شوند و تصمیم‌های لازم در آنها گرفته شود و تصمیم‌های این کارگروه‌ها مورد تأیید این کمیسیون خواهد بود.

در این جلسه مصوب شد جلسات کارگروه‌های ذیل این کمیسیون در زمان‌های لازم برگزار و صورتجلسه آن برای دبیرخانه کمیسیون ارسال شود.

در این جلسه همچنین مصوب شد که دفتر امور شهری استانداری به شهرداری‌های استان ابلاغ کند تا نسبت به نصب سامانه لازم برای پیمایش میزان مصرف سوخت خودروهای سنگینی که در درون شهرها تردد می‌کنند، اقدام کنند.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی هم بر اساس یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون موظف شد با تشکیل جلسه‌ای متشکل از جهاد کشاورزی، صمت، پلیس امنیت اقتصادی استان، راهکارهای لازم برای واقعی کردن سوخت معادن و بخش کشاورزی را ارائه دهند.

همچنین بر اساس مصوبه‌ای دیگر شرکت پخش فرآورده‌ای نفتی استان موظف شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس امنیت اقتصادی راهکارهای لازم برای به حداقل رساندن قاچاق سوخت ارائه کنند.

همچنین بر اساس مصوبه‌ای دیگر باید بر اساس ضوابط تعزیرات حکومتی حکم در خصوص قاچاق دام صادر شود و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم موظف است با ضابطان قضائی همکاری لازم را برای تحویل گرفتن دام قاچاق در هر لحظه از شبانه روز را داشته باشد.

بر اساس مصوبه دیگری اداره کل استاندارد خراسان جنوبی باید پی گیری های عاجل و لازم را برای اخذ مجوز ایجاد آزمایشگاه در ساختمان خود در بلوار امام رضا (ع) را انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1231084

مهمترین اخبار ایران و جهان: