نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 22:00

بانوان نیمی از شطرنج‌بازان کشور/ تیم ملی عازم قزاقستان می‌شود

سمنان- نایب رئیس فدراسیون شطرنج بابیان اینکه به دنبال ارتقاء این ورزش بین زنان روستاهای محروم از سال جدید میلادی هستیم، گفت: نیمی از شطرنج‌بازان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، شادی پریدر غروب شنبه در مجمع انتخابات هیئت ورزشی شطرنج به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان سمنان ضمن بیان اینکه بالغ بر ۲۰ هزار شطرنج باز در کشور شناسایی شده است، ابراز داشت: این در حالی که نیمی از این شطرنج‌بازان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ضمن بیان اینکه مسابقات رشته شطرنج در سه بخش استاندارد، برق‌آسا و سریع برگزار می‌شود، افزود: تیم ملی شطرنج در بخش مردان و زنان برای حضور در مسابقات جهانی رپید و برق‌آسای، عازم قزاقستان خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج سارا خادم الشریعه را یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا در این مسابقات عنوان کرد و ابراز داشت: این بانو سابقه کسب یک طلا و دو نقره را در کارنامه خود دارد که پس از دوری یک سال و نیمه تیم ملی را در این مسابقات همراهی می‌کند.

پریدر بابیان اینکه گسترش و توسعه این ورزش کم هزینه بین زنان مناطق محروم در دست پیگیری است، تصریح کرد: این یکی از مطالبات فدراسیون جهانی شطرنج است که بتواند مادران و فرزندان را تحت حمایت قرار دهد که از سال میلادی جدید این مهم عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حضور در این مسابقات بخش مردان سه نفر انتخاب شدند، افزود: این لیست هنوز تکمیل نهایی نشده و به زودی اسامی از سوی فدراسیون بار اعزام مسابقات اعلام می‌شود.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج سمنان را یکی از استان‌های مناسب برای برگزاری مسابقات ملی عنوان و اضافه کرد: میزبانی مسابقات شطرنج در یکی از رده‌های سنی با مشخص شدن تعیین تکلیف سالن شطرنج به این استان واگذار می‌شود.

به گزارش مهر، در مجمع انتخابات هیئت ورزشی شطرنج رضا امینی با کسب ۱۷ رأی به عنوان رئیس این هیئت ورزشی در استان سمنان انتخاب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916684

مهمترین اخبار ایران و جهان: