نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 16:42

فاطمه زهرا(س) الگوی کامل ولایتمداری است

اصلاندوز - امام جمعه شهر اصلاندوز گفت: حضرت زهرا (س) اسوه کامل ولایتمداری است که زندگی آرمانی ایشان هیچ گاه در تاریخ تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز اظهار کرد: ضروری است تا نسل جوان با سیره حضرت زهرا (س) آشنا شوند چرا که مفاهیم سیره ایشان محدود به عصر حیات پربرکت آن حضرت نبوده بلکه مضامینی پویا و قابل بهره‌برداری برای تمام زمان‌ها است.

وی با تشریح پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: هدف از انقلاب اسلامی نه فقط جا به جایی و انتقال قدرت بلکه دستیابی به مفاهیم عمیق‌تری بوده است.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: یکی از این مفاهیم که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز شاهد آن هستیم پیشرفت در تمام ابعاد با توجه به مؤلفه‌های اسلامی است.

جعفرزاده گفت: پیشرفت اسلامی نگاه همه جانبه به انسان و حتی نحوه زیست او دارد و مصداق خارجی این پیشرفت ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی نقش امید در منظومه فکری پیشرفت را مهم ارزیابی کرد و افزود: امید یکی از مهمترین و اثرگذارترین مؤلفه‌های پیشرفت همه جانبه محسوب می‌شود و داشتن امید و عزم راسخ شرط لازم دستیابی به پیروزی و موفقیت است.

خطیب جمعه اصلاندوز با تاکید بر اینکه القای ناامیدی و بیان دروغ‌های بزرگ یکی از شیوه‌های فتنه گرایانه دشمن است تا توان اجتماعی نظام را تضعیف کند، تصریح کرد: ماجرای اخیر در کشور حکایت از ظهور یک شکاف نسلی در اعتراضات بود که دشمنان از ابعاد گوناگون روی آن برنامه‌ریزی کرده بودند.

جعفرزاده بیان کرد: از کشته سازی گرفته تا خشونت علیه نیروهای حافظ امنیت و پناه بردن به دروغ‌های بزرگ همگی نقشه پلید دشمنان است و نشان می‌دهد نباید به سرعت هر خبری را باور کرد و نگاه ما نسبت به مسائل باید محققانه، سنجش‌گرانه و غیر زودباورانه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928684

مهمترین اخبار ایران و جهان: