نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 14:45

بی تفاوتی به حجاب و عفاف خیانت به خون شهداست

پارس آباد - امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: حجاب و عفاف مهمترین خواسته شهدا از ملت بود و امروز بی تفاوتی به این فریضه خیانت به خون شهدا و شرمندگی در ساحت مقدس آنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان پارس آباد اظهار کرد: مهمترین خواسته شهدا از ما سفارش انقلاب و نظام و در رأس همه ولی فقیه زمان می‌باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا از عموم مردم برای شرکت در مراسم استقبال از شهید گمنام دعوت و خاطرنشان کرد: حضور شهید گمنام در این شهرستان سبب برکت و مایه عزت و سرافرازی است و مردم ولایت مدار و انقلابی پارس آباد با حضور پرشور خود در این مراسم باری دیگر اثبات می‌کنند که عاشق انقلاب و شهدا و ولی امر خویش هستند.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه امروزه همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم، ادامه داد: شهدا در برابر دشمن سینه سپر کردند و خون خود را تقدیم انقلاب کردند تا امروز ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم که باید دین خود را ادا کنیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

باقری بنابی افزود: شهید گمنام آمده تا ما را از خواب غفلت بیدار کند و از مسیری که در حال پیمودن آن هستیم و مسیری غیر از مسیر اصیل انقلاب و امام راحل و شهدا است بازگرداند و ما را به ریل مسیر صحیح و درست رهنمون شوند.

وی حجاب و عفاف مهمترین خواسته شهدا از ملت بود و امروز بی تفاوتی به این فریضه خیانت به خون شهدا و شرمندگی در ساحت مقدس آنان است.

خطیب جمعه پارس آباد با اشاره به ششم دی ماه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) دشمن شناس، وظیفه شناس و امام شناس بود، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) با تلاش‌هایی که در مدت عمر کوتاه خود پس از رسول مکرم اسلام نمود حقانیت علی و تشیع را تا قیامت تضمین کرد.

باقری بنابی با تاکید بر رعایت صرفه‌جویی آب و برق به ویژه گاز در این فصل سرد، اظهار کرد: با تشدید سرما و افزایش مصرف گاز لزوم صرفه‌جویی در مصرف این حامل‌های انرژی که جز سرمایه‌های ارزشمند کشور است ضروری است و مسئولان و کارکنان دولت در ادارات باید الگوی صرفه‌جویی باشند.

وی با تسلیت جان باختن هفت نفر از همشهریان در تصادف جاده‌های پرحادثه پارس آباد تاکید کرد: جاده‌های غیر استاندارد بلای جان مردم منطقه خواهند شده و نباید بیش از این با اهمال کاری مسئولان جان مردم در این جاده‌ها به خطر بیفتد.

باقری بنابی از مسئولان استانی و کشوری خواست؛ نسبت به تسریع در تکمیل پروژه چهاربانده جاده پارس آباد که مطالبه اصلی و به حق مردم این منطقه است بودجه مورد نیاز تخصیص یافته و دستور چهاربانده پارس آباد به اردبیل صادر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928384

مهمترین اخبار ایران و جهان: