نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 14:19

راه‌اندازی حلقه‌های کتاب‌خوانی در میان دانش‌آموزان بسیجی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از راه‌اندازی حلقه‌های کتاب‌خوانی در میان دانش‌آموزان بسیجی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سجاد راستخانه امروز دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان بسیج دانش آموزی لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و بسیج دانش آموزی لرستان، اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فراهم کردن بستر مطالعه برای عموم اقشار جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید، انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین کتابخانه های عمومی و بسیج دانش آموزی ضروری و مؤثر است.

وی، ظرفیت فرهنگی سازمان بسیج دانش آموزی را عظیم دانست و افزود: ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و افزایش سرانه مطالعه و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کتاب‌محور مدارس از مهم‌ترین اهداف این تفاهم نامه بوده که دو دستگاه در رسیدن به آن تلاش خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه هر دو دستگاه در تفاهم نامه دارای تعهدات خاص خود هستند، گفت: برگزاری نشست‌های کتاب خوان تخصصی، معرفی و نقد کتاب، رونمایی از دستاوردهای بومی فرهنگی دانش آموزان، اجرای مسابقات کتابخوانی، اجرای ویژه برنامه فرهنگی در هفته کتاب و هفته بسیج نیز از تعهدات مشترک تفاهم نامه است.

راستخانه با بیان اینکه مدت زمان اجرای تفاهم نامه دو سال است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف تفاهم نامه راه اندازی حلقه‌های کتابخوانی در میان دانش آموزان بسیجی استان لرستان است که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 935740

مهمترین اخبار ایران و جهان: