نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 20:05

پای دشمنی رژِیم اشغالگر قدس در زمین کیوی مازندران

استاندار مازندران، گفت: رژیم صهیونیستی تلاش داشت در روند فروش کیوی مازندران به هند اخلال ایجاد کند که با همت محققان لاستانی این پروژه با شکست مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران ادارات استان مازندران، اظهار کرد: محور توسعه اصلی در جهان بر اساس پژوهش است، امروز اگر در رقابت جدی بین صادرات محصولات کشاورزی قرار داریم نقش اصلی را پروهش ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: امروز در عرصه صادرات محصولات کشاورزی رقیبی در منطقه به نام رژِیم اشغالگر قدس دارم که همه ظرفیت‌های غربی را در منطقه ما در حال به‌کارگیری است تا بتواند در حوزه اقتصاد محوریت جمهوری اسلامی در بازار آسیایی غربی کوتاه کند.

استاندار مازندران ادامه داد: سال گذشته پژوهشی توسط رژیم اشغالگر قدس در ارتباط با میوه کیوی تهیه شده و این اطلاعات را در اختیار هند قرار داده تا اثبات کنند که محصول مازندران آلوده به سموم غیراستاندارد است که  اقدام پژوهشی فشرده فرزندان این استان پاسخ رژیم اشغالگر قدس را داده  و ثابت کردند که محصول تولیدی استان سالم است و هندی‌ها بر اساس پژوهشی متقاعد شدند که محصول استان را خریداری کنند.

وی یادآور شد: نقش پژوهش در حوزه تولیدات کشاورزی سهم بسزائی دارد، امروز نقش محوری پژوهش است که می‌تواند ما را در رقابت بین کیفیت محصولات استان با رقبای اصلی در منطقه در معرض دید کشورهای قرار دهد.

استاندار مازندران اضافه کرد: ملاک پذیرش محصولات تولید کشاورزی در کشورهای هدف ما پژوهش است، قدرت پژوهش امروز در برخی از موارد خاص بسیار اثرگذار بوده؛امروز بدون پژوهش علمی و دانشجویان مازندران متحول نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل و گرفتاری‌های که مازندران را عقب نگه داشته عدم توجه لازم به امر پژوهش و تکنولوژی‌های متاثر از پژوهش بوده است.

حسینی‌پور ادامه داد: اگر مدیران ما نگاه پژوهشگرانه نداشته باشند نمی‌توانیم به توسعه فکر کنیم، در حال حاضر نگاه سنتی بر مسیر مدیریتی استان حاکم شده و با این روش نمی توانیم به میدان نبرد توسعه برویم.

وی اضافه کرد: این جشنواره پیام می‌دهد که دستگاه اجرایی نخستین قدم را برداشته که از ظرفیت پژوهشگران کشور برای توسعه استان بهره‌برداری کند.

استاندار مازندران اضافه کرد: مازندران ظرفیت جغرافیایی مناسبی برای توسعه دارد، در هلند ۱۰ درصد زمین‌های که در استان زیر کشت است، کشاورزی می‌شود اما ۹۵ میلیارد دلار صادرات کشاورزی دارد، این استان کجا قرار دارد!

وی گفت: اتفاقات مهمی در دنیا در حال رقم خوردن است و ما نمی‌توانیم با نگاه سنتی و غیرعلمی در بخش مهمی از مراکز کشاورزی برای توسعه گام برداریم، پژوهشگران و رسانه‌های استان برای توسعه پای کار باشند.

حسینی‌پور افزود: قرارگاه دانش‌بنیان که با مجموعه دانشگاه‌ها با حضور همه روسای دانشگاه نشست متعددی انجام شده و این برای شروع کار است و باید اثر ملموسی از حضور دانشگاه‌هیان و پژوهشگران در استان مازندران ببینیم.

وی در پایان گفت: آنجایی که پژوهش برای تولید ثروت در مازندران اثرگذار باشد می‌توانیم بپذیریم که پژوهش اثرگذار بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 918740

مهمترین اخبار ایران و جهان: