نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 14:25

شیوه دفع پسماند در استان بوشهر نامطلوب و غیر اصولی است

بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شیوه دفع پسماند در استان بوشهر نامطلوب و غیر اصولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح یکشنبه در کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر روزانه هزار و ۵۰۰ تن انواع زباله خانگی، صنعتی، عفونی و کشاورزی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع روزانه هزار و ۳۵۵ تن پسماند خانگی، ۱۰۵ تن پسماند صنعتی، چهار تن عفونی و ۵۵ تن پسماند کشاورزی در سطح استان بوشهر تولید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با غیراصولی و نامطلوب خواندن محل دفن و نحو دفع زباله در بخش‌های مختلف شهری تصریح کرد: باید راهکارهای لازم برای رفع این مشکل با همکاری شهرداران ارائه شود.

وی وضعیت سایت دفن پسماند استان بوشهر را برشمرد و تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان، ۴۰ شهر، ۲۶ بخش و ۲۹ دهستان است که کمک به دفع پسماند این مناطق در دستور کار قرار دارد.

قلی نژاد با اشاره به تشکیل کانون‌های آلودگی زیست محیطی در حوزه پسماند، اظهار داشت: اجرای طرح‌هایی برای بازیافت پسماندها در بخش‌های مختلف آغاز شده است.

تدوین برنامه دفع صحیح پسماند

وی پنج پسماند خانگی، کشاورزی، عفونی، پزشکی و ویژه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برخی پسماندها مانند عفونی و ویژه خطرناک هستند که منجر به بروز مشکلات زیست محیطی و بیماری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات شیوع بیماری کرونا را پسماند عفونی دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پسماند عفونی در استان بوشهر و بیمارستان‌های مختلف مدیریت شده است.

قلی‌نژاد از تدوین برنامه دفع صحیح پسماند در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیست محیطی پسماند مورد حمایت صندوق ملی حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت این صندوق برای اجرا طرح‌های دفع پسماند استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917940

مهمترین اخبار ایران و جهان: