نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 08:58

وزیر نفت عراق‌ رئیس سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت شد

وزیر نفت عراق به عنوان رئیس شورای وزیران کشورهای عربی صادر کننده نفت برگزیده شد.

‌به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در پایان نشست امروز شورای وزیران کشورهای عربی صادر کننده نفت «او اپک» (OAPEC) در کویت به عنوان رئیس این شورا در نشست جدید خود در سال 2023 انتخاب شد.

در این نشست نصیر عزیز، نماینده عراق در اواپک هم به عنوان رئیس دفتر اجرایی این سازمان برگزیده شد.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، بر تمایل عراق برای فعال کردن نقش سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت «اواپک» و اهمیت ایجاد دیدگاه‌های جدید همکاری و برخورد واقع‌بینانه با چالش‌های پیش روی بازارهای جهانی و کشورهای تولیدکننده نفت تأکید کرد.

عبدالغنی که سمت معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی را نیز بر عهده دارد، در جریان شرکت در یکصد و نهمین نشست شورای وزیران سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت اواپک گفت: اکثر کشورهای عربی که عضو سازمان اواپک هستند، سهم بزرگی در تولید جهانی نفت دارند و برای این امر  بازنگری در سیستم اصلی این سازمان ضروری است تا بتواند نقش بیشتری در دستیابی به آرزوهای خود در مواجهه واقع بینانه با چالش‌های پیش روی بازار نفت ایفا کند و ثبات بیشتری در بازارهای جهانی حاصل شود.

عبدالغنی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بازارهای نفت که ژئوپلیتیک، وضعیت بهداشت و سلامت، جنگ و تنش‌های نظامی است، تأکید کرد: ما در اوپک پلاس تلاش می‌کنیم تا همه این تأثیرات را کاهش دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 907784

مهمترین اخبار ایران و جهان: