نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 01:54

وضعیت تامین و توزیع دارو در همدان مطلوب است/ مشکلی در توزیع انسولین نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وضعیت تامین و توزیع دارو به خصوص آنتی بیوتیک‌ها در استان همدان مطلوب است.

قدرت‌الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در حال حاضر توزیع داروها در استان وضعیت نسبتاً متعادلی دارد اظهار کرد: با توجه به اینکه تولیدات دارو در کشور افزایش یافته و نیز وارداتی را خصوصا در نوع آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور داشتیم، مشکلی در توزیع دارو نیست.

وی بیان کرد: اخیرا به خاطر افزایش بیماری آنفلوآنزا، مصرف آنتی‌بیوتیک بالا رفته بود و در درمان بیماری‌های عفونی مشکل کشوری کمبود دارو وجود داشت که با مدیریت این مسئله حل شد و بیماران می‌توانند با توجه به تجویز پزشکان، داروی خود را از داروخانه‌ها دریافت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: کمبود قابل توجهی در خصوص داروهای آنتی‌بیوتیک بزرگسالان نبود اما برای کودکان با توجه به اینکه شربت‌های آنتی‌بیوتیک نسبت به مصرف کم شده بود، مشکلاتی بود که با اقدام به تولید و واردات این داروها تامین و امروز مشکل آن رفع شده و در حال حاضر وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه این نوع داروها در تمام شهرهای استان توزیع می‌شود گفت: اکثر شرکت‌های دارویی تا پنج بار از داروخانه‌ها ویزیت می‌کنند و در بین بیش از ۳۰ شرکت دارویی در کشور، تعداد قابل توجهی از آنها آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند و در توزیع برنامه‌ریزی شده خود مرتب و مداوم داروها را به داروخانه‌ها می‌رسانند.

رستمی به ظرفیت استان همدان در وجود شرکت‌های دارویی اشاره کرد و افزود: شرکت‌هایی که در استان داریم در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها فعال نیستند و هر شرکتی در کشور در تامین بخشی از داروها فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه توزیع انسولین نیز در استان شرایط خوبی دارد و با توجه به نیاز بیماران انجام می‌شود.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 920940

مهمترین اخبار ایران و جهان: