نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 19:48

دمشق: گزارش کمیته حقیقت‌یاب، نشانگر حمایت هلند و غرب از تروریستهاست

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که گزارش نهاد موسوم به کمیته مستقل حقیقت‌یاب نشان داد که هلند و سایر کشورهای غربی از تروریستها در سوریه حمایت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که دولت هلند در حمایت از گروههای تروریستی در این کشور دست دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این نهاد سوری گزارش داد، گزارش نهاد موسوم به کمیته مستقل حقیقت‌یاب درباره برنامه کمکهای غیر کشنده در سوریه نشان داد که دولت هلند در حمایت از تروریستها دخیل است و این گزارش، یکی از رسواییهای حقوقی، سیاسی و اخلاقی این کشور است.

دمشق تأکید کرد، این گزارش بار دیگر صحت و دقت اظهارات سوریه را ثابت کرد، مبنی بر اینکه کشورهای غربی از جمله هلند با عناوین مختلف، از تروریستها در سوریه حمایت کرد.
این نهاد سوری خاطر نشان کرد، سوریه از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که این کشورها را به خاطر نقض حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم را مجازات کند و به استفاده غرب از تروریسم به عنوان بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی سایر کشورها پایان دهد.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد، گزارش این کمیته نشان داد که مسئولان هلندی با افکار عمومی این کشور بازی کردند تا واقعیت استفاده از تجهیزات ارسال به سوریه و رساندن آن به دست تروریستها را مخفی کنند.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 909240

مهمترین اخبار ایران و جهان: