نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 11:41

بازگشت 2 واحد صنعتی به چرخه تولید در شهرستان فارسان

فرماندار فارسان با اشاره به ضرورت بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل به چرخه تولید، گفت: واحد بسته‌بندی آب معدنی و کارخانه گلاب‌گیری این شهرستان با حمایت بخش خصوصی در دهه فجر امسال شروع به کار می‌کند.

هادی صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه صنعت سالم به پیشرفت، اشتغال و حل مساله بیکاری کمک می‌کند، گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی جونقان طی ۲ سال گذشته تغییرات بسیار محسوسی داشته است.

فرماندار شهرستان فارسان افزود: تا کنون گازرسانی، اضافه شدن ۱۴ مگاوات به ظرفیت برق و ایجاد مخزن آب جدید برای شهرک صنعتی جونقان انجام شده است.

وی ادامه داد: واحد بسته‌بندی آب معدنی و کارخانه گلاب‌گیری و عرقیجات این شهرستان با حمایت بخش خصوصی در دهه فجر امسال شروع به کار می‌کند.

صالحی عنوان کرد: کارخانه آب معدنی و کنستانتره که در صورت حل شدن مسائل بانکی برای ۵۰ اشتغال ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: شهرستان فارسان قابلیت‌های بالایی در حوزه‌های نرم‌افزاری، فرهنگی، فکری و منابع انسانی دارد.

فرماندار فارسان افزود: این شهرستان حدود ۵۶۰ کیلومتر‌ مربع مساحت و بر اساس آخرین آمار شبکه بهداشت بیش از ۱۰۷ هزار نفر جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: سرانه جمیت فارسان نسبت به وسعت آن بیش از چهار برابر متوسط کشوری است و بخشی از مردم آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به کار هستند که نشان می‌دهد این منطقه قابلیت‌های مطلوبی دارد.

صالحی گفت: ایجاد صنعت در مقیاس خرد و متوسط، توسعه کشاورزی با رویکرد علمی و نوین و گردشگری به عنوان زنجیره‌های مکمل پیشرفت این شهرستان در اولویت قرار دارد.

پایان پیام/۶۸۰۴۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662484

مهمترین اخبار ایران و جهان: