نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 20:11

نشست خبری فیلم مجنون برگزار شد

دومین نشست خبری در پنجمین روز از این دوره جشنواره فیلم فجر پس از اکران فیم مجنون با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل فیلم برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین نشست خبری در پنجمین روز از این دوره جشنواره فیلم فجر پس از اکران فیم مجنون با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل فیلم برگزار شد.

در این نشست مهدی شامحمدی کارگردان، عباس نادران تهیه کننده، سجاد بابایی، حسام منظور، شبنم قربانی، بهزاد خلج،  محمد رشنو، افشین حسنلو بازیگران، بهزاد آقابیگی طراح لباس، بهزاد جعفری طادی طراح صحنه، علیرضا محصولی نویسنده و حمید نجفی راد تدوینگر حضور داشتند.

این نشست با ایستادن عوامل فیلم مجنون و حاضران جلسه به احترام خانواده شهدای گرانقدر کشورمان در هشت سال دفاع مقدس و بخصوص خانواده شهید زین‌الدین آغاز شد.

عباس نادران تهیه کننده فیلم مجنون با اشاره به روند افزایشی حضور فیلمسازان جوان در جشنواره و صنعت سینمایی کشورمان اظهار داشت: آقای مجید انتظامی گفتند  من امروز فقط به احترام نسل جوان فیلمساز در این جشنواره حضور دارم و ایشان از اهالی رسانه برای اینکه نتوانستند در نشست حضور داشته باشند، عذرخواهی کردند.

تصمیم‌گرفتیم قهرمان داستان زنده بماند

در همین حال مهدی شامحمدی کارگردان این فیلم اظهار کرد: در اولین نمایش مردمی که در میدان هروی بود، از مسیریاب استفاده می‌کردم و برنامه گفت که وارد اتوبان زین الدین شوید. همانجا گفتم خدایا یعنی می‌شود پس از این فیلم ما کاری کنیم تا مردم و جوانان این شهید بزرگوار را به درستی بشناسند.

شامحمدی بااشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات در اینگونه فیلم‌ها در ادامه افزود: ما در بخش پژوهش گروه مفصلی داشتیم. سکانس شهادت ایشان هم وجود داشت اما تصمیم گرفتیم که آقامهدی در خیبر زنده بماند و قهرمان را در پایان داستان زنده نگه داشتیم.

سجاد بابایی نیز درباره مراحل نزدیک شدن به شخصیت شهید زین‌الدین گفت: در حضور دخترخانم آقامهدی و خواهرشان صحبت کردن سخت است. ما از روز اولی که قرار بود این فیلم را بسازیم دنبال یک تصویر نزدیک به واقعیت و کامل بودیم. در این زمینه من هرچیزی که در مستندات و مکتوبات بود، خواندم و سعی کردم به لحاظ فیزیکی هم به این شهید نزدیک شوم.

بابایی همچنین تصریح کرد: من نگاهی را از آقامهدی به ارث بردم و به نظرم این خیلی عجیب است که شما از کسی که هیچ طلبی نداری و اتفاقا به او بدهکاری چیزی را به ارث ببری و سعی کنی در مسیر او قدم بگذاری.

 

درحال تکمیل

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661984

مهمترین اخبار ایران و جهان: