نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 22:54

راهپیمایی هزاران یونانی به سمت سفارت رژیم اسرائیل در «آتن»

هزاران شهروند یونانی روز شنبه در اعتراض به حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه ، به سمت سفارت این رژیم در شهر «آتن» راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران یونانی روز شنبه در اعتراض به حملات بی‌امان رژیم اسرائیل به نوار غزه و ابراز همبستگی با فلسطینیان، به سمت سفارت این رژیم در شهر «آتن» پایتخت یونان راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در این راهپیمایی اقشار مختلف یونان از جمله هواداران و اعضای احزاب چپ و اتحادیه‌های کارگری پرچم‌ها و تابلوهایی در حمایت از  فلسطین حمل می‌کردند که حملات اسرائیل به غزه و همچنین ناتو را محکوم  و حمایت خود را از فلسطین مستقل اعلام می‌کرد.

«دیمیتریس کوتسومباس»، رئیس حزب کمونیست یونان، چهارمین حزب بزرگ پارلمان این کشور در سخنرانی در این تجمع، نسبت به خطر گسترش درگیری اسرائیل و فلسطین به منطقه هشدار داد و مخالفت خود را با استقرار کشتی جنگی یونانی به دریای سرخ تحت رهبری آمریکا اعلام کرد.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، در پی حملات ارتش اسرائیل، اینترنت در این منطقه دست‌کم ۱۰ بار به طور کامل قطع شده است. ۱۱۳ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و درگیری‌ها همچنان میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در بخش‌های مختلفی از غزه ادامه دارد.

 

 

 

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که حملات اسرائیل ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب تمیز و دارو آواره کرده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ کشتار جمعی در غزه انجام داده که در پی آن، ۱۷۴ نفر شهید و ۳۱۰ مجروح شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651440

مهمترین اخبار ایران و جهان: