نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:35

پیش‌بینی بارش باران و برف در خراسان‌جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: از امشب تا فردا اوایل صبح برای مناطق شمال شرقی و بخش‌هایی از مرکز استان بارش باران و برف قابل پیش بینی است.

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: مطابق با داده های دریافت شده از ایستگاه های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی از ایستگاه شاهد ثبت کمینه دما صفر و زیرصفر بودیم به طوری که کمینه دما صبح امروز در سربیشه به منفی ۶ درجه، بیرجند منفی ۴ درجه، زهان، اسدیه منفی ۲ درجه، علی آباد زارعین منفی یک و خوسف، سرایان و خضری دشت بیاض کمینه دمای صفر درجه سلسیوس را گزارش کردند.

وی تصریح کرد: براساس الگوی نقشه های هواشناسی برای جمعه به طور موقت افزایش دما در استان رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه از شنبه تا دوشنبه هفته آینده بر شدت سرما و یخبندان در استان افزوده خواهد شد، افزود: به لحاظ شرایط جوی به تناوب تا جمعه افزایش ابر در استان انتظار می رود.

نخعی ادامه داد: امشب تا فردا اوایل صبح برای مناطق شمال شرقی و بخش های از مرکز استان بارش باران و برف قابل پیش بینی است.

وی اضافه کرد: جمعه با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در استان شاهد افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک و در ادامه بارش باران و برف بیشتر برای مناطق سردسیر و ارتفاعات قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: در شب و روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی شش درجه سردترین  و بندان با بیشنه دمای ۲۳ درجه سلسیوس گرمترین مناطق استان بود.

نخعی با اشاره به اینکه تغییرات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین منفی چهار و ۱۶ درجه گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در شب و روز گذشته بیرجند با کمینه دمای منفی چهار درجه سلسیوس در بین مراکز استان های کشور در جایگاه سوم به عنوان سردترین مرکز استان بعد از همدان و زنجان بوده است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654484

مهمترین اخبار ایران و جهان: