نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 20:12

پروازهای هفتگی ماهان در فرودگاه شهدای ایلام به قوت خود باقی می‌ماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به استقبال مردم استان ایلام و مسافران و گردشگران عراقی، پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه شهدای ایلام به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، روز جمعه ۷ بهمن‌ماه در نشست با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان اظهار کرد: منطقه تفریحی چغاسبز شهر ایلام و روستای طولاب بخش سیوان به عنوان روستای هدف گردشگری و سایر مناطق استان دارای ظرفیت‌ها لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هستند  که با توجه به تردد زوار عتبات عالیات اربعین حسینی، گردشگران و مسافران عراقی و تردد آن‌ها از مرز مهران، این سرمایه‌گذاری نتایج مثبتی برای استان و کشور در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به تکمیل سامانه گرمسیری در استان و افتتاح آن در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور، ظرفیت لازم در دشت‌های تحت پوشش این سامانه برای ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت در شهرستان های مهران و دهلران وجود دارد که با توجه به گمرک مهران، می‌تواند ظرفیت استان برای توسعه صادرات به کشور عراق از طریق مرز مهران افزایش داد.

عباسی در ادامه خواستار تجدید‌نظر شرکت هواپیمایی ماهان از لغو پروازهای هفتگی این شرکت در فرودگاه شهدای ایلام شد و گفت: با توجه به استقبال مردم استان و همچنین وجود شرکت‌های فعال نفتی و گازی در استان و مسافران و گردشگران عراقی، زمینه برای افزایش تعداد پروازهای این شرکت در فرودگاه شهدای ایلام وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: در این نشست مقرر شد که پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه شهدای ایلام همچنان به قوت خود باقی بماند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان نیز در این نشست با اشاره به تجدید‌نظر در لغو پروازهای این شرکت در فرودگاه شهدای ایلام از حضور این شرکت برای سرمایه‌گذاری در ۲ بخش کشاورزی و گردشگری در این استان خبر داد.

حمید عرب‌نژاد با اشاره به نقش مردم و استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی، اظهار کرد: مردم این استان در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در میدان‌های نبرد با دشمن، با مهمانوازی از رزمندگان اسلام استقبال می‌کردند.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در استان ایلام، تصریح کرد: این استان از اقلیم بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری برخوردار است و همچنین با توجه به فرصت مرز مهران و دارابودن زمین‌های کشاورزی مستعد، زمینه مساعدی برای ایجاد مجتمع کشت و صنعت دارد.

در این نشست مقرر شد گروهی از کارشناسان این شرکت برای بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان ایلام در ۲ بخش کشاورزی (کشت و صنعت) و گردشگری طی هفته آینده به استان ایلام سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان و جمعی از مسئولان این شرکت به منظور بازدید از سامانه گرمسیری و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی شهرستان مهران به استان ایلام سفر کرده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650184

مهمترین اخبار ایران و جهان: