نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 14:49

ثبت 27 هزار مجوز کسب و کار خراسان‌جنوبی در درگاه ملی مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از شهریوماه ۱۴۰۱ تا به امروز ۲۷ هزار و ۷۴ درخواست در درگاه ملی مجوزها در استان ثبت شده که ۳۱ درصد مربوط به سال گذشته و ۶۹ درصد معادل ۱۸ هزار و ۴۹۲ مورد مربوط به امسال است.

مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با اشاره به اینکه در درگاه ملی مجوزها تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ مجوز کسب و کار بارگذاری شده است اظهارداشت: فرآیند اخذ مجوز از طریق این درگاه به طور کامل غیرحضوری‌ست و هیچ مدرک کاغذی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مجوزها ثبت محور بوده که ۹۰ درصد آنها مربوط به کسب و کارهای خانگی است، بیان کرد: مجوزهای تایید محور که نیاز به اخذ استعلام زمین بوده و یا قرار است از مواد اولیه یارانه ای دولت استفاده شود، نهایت بین ۴ تا ۱۰۰ روز صادر می شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با بیان این خبر که مجوزهای کاغذی تا پایان سال بلااثر می شود، گفت: بنابراین از فعالان اقتصادی خواسته می شود تا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها بدون هزینه و بدون مراجعه در کمترین زمان ممکن مجوز خود را تبدیل به شناسه الکترونیکی کنند.

ذاکریان یکی از مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم را راه اندازی درگاه ملی مجوزها دانست و افزود: از شهریوماه ۱۴۰۱ تا به امروز ۲۷ هزار و ۷۴ درخواست در این درگاه در استان ثبت شده که ۳۱ درصد آنها معادل ۸ هزار و ۵۸۲ مورد مربوط به سال گذشته و ۶۹ درصد معادل ۱۸ هزار و ۴۹۲ مورد مربوط به سال جاری است.

وی تصریح کرد: تعداد مجوزهای صادر شده در استان در مجموع ۱۴ هزار و ۳۶۱ مجوز بوده که ۴۲.۸ درصد مربوط به سال گذشته و ۵۷.۷ درصد مربوط به سال جاری است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیشترین مجوزهای صادر شده مربوط به کسب و کار خانگی در حوزه قالی بافی است.

پایان پیام/69027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650884

مهمترین اخبار ایران و جهان: