نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1403 - 16:49

محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند

مدیرکل ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور گفت: مسئله اصلی در سطح استان فارس مسئله زیست محیطی، آب و خاک است و این موضوعات نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سعید کریمی امروز اول اردیبهشت‌ در اولین دوره آموزشی ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: مسئله اصلی در سطح استان فارس مسئله زیست محیطی، آب و خاک است و این موضوعات نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد و باید از تجربیات استان‌های دیگر که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند استفاده کنیم و با یک رویکرد و نگاه جدید، مدیران سطح استان و کشور این موضوع را مدیریت کنند.

مدیرکل ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور ارتقای توان دست‌اندرکاران مدیریت بحران استان، بیان کرد: موضوعات از سطح سیاست‌گذاری تا سطح تصمیم‌گیری و اجرا در دوره‌های آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند با دانش و مهارت بهتری بحران‌های مختلف را مدیریت کنند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف اصلی اداره‌کل مدیریت بحران استان فارس در سال 1403 برگزاری دوره‌های آموزش و کارگاه‌های آموزشی در سطح استان فارس برای افزایش تاب‌آوری جامعه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با حوادث و مدیریت بحران است.

غلامرضا غلامی افزود: مسائل زیست محیطی مانند فرسایش خاک، افزایش ریزگرد‌ها و بحران آب، بالا رفتن EC خاک و خشک شدن چاه‌ها، استان فارس را تهدید می‌کنند و قبل از اینکه این تهدید‌ها تبدیل به مخاطره و بحران شود باید با هم‌اندیشی و مدیریت صحیح، تاب‌آوری جامعه را بالاتر ببریم.

وی همراهی همه دستگاه‌های مسئول در سطح استان فارس را نیاز ضروری برای مدیریت مطلوب موضوعات و بحران‌ها دانست و گفت: امیدواریم در سال 1403 شاهد حرکت منسجم و هماهنگ دستگاه‌ها و نهاد‌های استان برای مدیریت مطلوب بحران‌ها باشیم.

انتهای پیام/424

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1702040

مهمترین اخبار ایران و جهان: