نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 11:33

مشارکت بیش از ۵٨ هزار قوچانی در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان گفت: تاکنون ۵٨ هزار و ۴٨١ نفر یعنی ۴۴ درصد از جمعیت هدف این شهرستان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کرده‌اند.

فرشید فتحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، اظهار کرد: این پویش تا پایان دی‌ماه ادامه دارد و تاکنون ۵٨ هزار و ۴٨١ نفر از افراد بالای ١٨ سال و تمام زنان باردار قوچان در طرح شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این جمعیت حدود ۴۴ درصد از جمعیت واجد شرایط این شهرستان را شامل می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ٣٣۵ نفر مشکوک به دیابت بوده و یک هزار و ٢٣٨ نفر هم مشکوک به فشار خون هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به این موضوع که ١٢ هزار و ٩۴٩ نفر پیش فشارخون دارند، افزود: ٢۵ درصد افراد غربالگری شده یعنی ١۴ هزار و ٨٠٨ نفر دارای اضافه وزن بوده و ٧ هزار و ٩٩٢ نفر یعنی ١٣.۶ درصد این جمعیت هم افراد چاق هستند که آموزش‌های لازم توسط مراقبین سلامت به این افراد داده شده است.

فتحی مقدم تأکید کرد: مشارکت تمام افراد بالای ١٨ سال در این پویش علاوه بر اهمیت توجه به سلامتی موجب انجام اقدامات پیشگیرانه سلامتی و بهداشتی در موارد خاص می‌شود.

پایان پیام/ ٧٠٠۴٣

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637084

مهمترین اخبار ایران و جهان: